Vad ska ni ha på er i jul?

Mirre

Trådstartare
Inser att min garderob är en katastrof, en öken bestående av mestadels svarta kläder, sådant som inte passar längre (exempelvis ett par snygga ljusrosa jeans som jag helt enkelt har för feta lår och röv för att kunna ha :(), samt sådant som är så gammalt och tråkigt att det enbart finns kvar för att jag inte orkat rensa ut skiten. Hjälp!
Köpa nytt känns inte så lockande heller, fast blir nog så illa tvungen om jag inte vill se ut som skit i jul.

Röda Manchester ridbyxor på dagen och från eftermiddagen något lite mer festligt. Har inte bestämt mig men antingen en glittertopp, svart. Med svarta byxor till. Eller en röd varm tröja med något fint smycke till.
Ska vara hemma och vet inte om någon kommer i år annat än min kära mamma som nästan varje år kommer. Blir det mer folk än så så kanske nån klänning till och med :)

Jag tänkte sy en grön och vitprickig klänning i 50talsmodell. Får väl se om jag hinner innan jul :D Annars blir det en blåsvart klänning också i 50talsmodell. Vi får väl se, det är inte så noga tänker jag.

Köpte en sånhär eftersom alla mina andra finklänningar av naturliga skäl börjar vara lite små över magen och vi har minst 4 julbord inplanerade så kändes värt att lägga pengar på något nytt.

Kluven till vad jag ska ha för skor och strumpbyxor däremot :o

b

Inser att min garderob är en katastrof, en öken bestående av mestadels svarta kläder, sådant som inte passar längre (exempelvis ett par snygga ljusrosa jeans som jag helt enkelt har för feta lår och röv för att kunna ha :(), samt sådant som är så gammalt och tråkigt att det enbart finns kvar för att jag inte orkat rensa ut skiten. Hjälp!
Köpa nytt känns inte så lockande heller, fast blir nog så illa tvungen om jag inte vill se ut som skit i jul.
Om jag skulle fira jul, vilket jag inte planerar att göra, så skulle jag ta en röd klänning och svarta tajts till. Klänningen köpte jag nyligen på Mejk och du bor väl inte så långt därifrån. Det var inte ett planerat inköp men den var så "jag" att den fick följa med hem.

Om jag skulle fira jul, vilket jag inte planerar att göra, så skulle jag ta en röd klänning och svarta tajts till. Klänningen köpte jag nyligen på Mejk och du bor väl inte så långt därifrån. Det var inte ett planerat inköp men den var så "jag" att den fick följa med hem.
Nej bor inte alls långt därifrån och tänkte ändå åka dit någon dag. Får kolla vad de har :up: Kollade på en liknande modell hos Nelly men de hade ingen str som passade.

En jättesöt kort rödrutig klänning med vit krage, stora guldknappar, ännu större axelvaddar och en enorm rosett baktill :D till det blir det guldiga örhängen, svarta strumpbyxor och lackade skor :)

och förstås en enorm rosett i håret

Blir saker automatiskt tråkiga för att de är gamla eller hur tänker du? Jag ska definitivt inte köpa något nytt bara för julfirandet. Har mest troligt på mig någon kombination av klänning och kofta samt tights, precis som på jobbet.

Blir saker automatiskt tråkiga för att de är gamla eller hur tänker du? Jag ska definitivt inte köpa något nytt bara för julfirandet. Har mest troligt på mig någon kombination av klänning och kofta samt tights, precis som på jobbet.
Nej absolut inte, men just dem kläderna är det. I stil med den gamla klasströjan från gymnasiet. Liksom...yay :angel:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 515
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Som den norrlänning jag är så är jag väldigt känslig mot värme. Visserligen är denna sommar lite snällare än förra (36 grader mitt i...
2
Svar
22
· Visningar
2 744
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar