Vad ska ni ha för jacka i vinter?

Jag har två jackor till vintern; en som jag har på hösten i Sverige men vintern i Spanien, och en som jag bara använder på vintern i Sverige pga alldeles för varm för spanska vintrar.

En Barbour för höstväder (även: sommar i Nordnorge :p):

10620533_10152341333325875_72861504551934730_n_zpsa8k7m4oi.jpg

Och en jättevarm och skön för kalla dagar:
10491232_10152679645475875_6237917840352242469_n_zpsi5crfybn.jpg

10947334_10152679645515875_468061960199023743_n_zpsixd4mydn.jpg

Den sista är från Stadiums barnavdelning och kostade typ en femhundring. Jag skulle aldrig kunna trippa runt i Sverige och vara fashionable i nån kappa utan måste ha ordentligt varmt på mig :D.
Men ser du ut så?
Du är ju mörkhårig.. ju..:o

Nej, jag håller med dig. Så jag repetera att jag uttryckte mig klumpigt. Jag menade en majoritet.

jo, jag struntar i det egentligen. Vet som sagt bara inte om det passar på mig. Jag får prova lite mer...
Nej då ingen fara...
Tyckte bara det var så sorgligt att du trodde att din längd var något negativt.. När din längd är högst normal... Om man nu vill vara normal..
Men nu orkar jag inte prata mer om det.

Nej då ingen fara...
Tyckte bara det var så sorgligt att du trodde att din längd var något negativt.. När din längd är högst normal... Om man nu vill vara normal..
Men nu orkar jag inte prata mer om det.
Okej, tack :) Jag förstår. Jag vet att jag är av normallängd och känner mig normal också... vi behöver inte gå in djupare på det.
Här diskuterar vi jackor :).

På tal om kort i rocken...
Jag såg @LindgrenV s jacka som hon la in i tråden.
Bam jag är kär.

Mitt problem är att jag är ca 160 cm kort och är lite smårund, dvs jag har midja och bröst och lite väl mycket rumpa och ben. Jag är jätterädd att jag kommer se ut som en liten kort tjockis i den. "Personen på bilden är 178 cm och bär storlek S" :eek::eek::mad:

Den är dessutom ev lite liten i storlekarna. Jag har ju liksom biceps, inte mycket men det är inga smala armar här inte.

Så, frågan: Kan jag ha den? Såklart kan ni inte säga, men ni kan kanske gissa? :)

Jag gjorde ett byte med en vän för ett tag sedan, jackan hon inte kan ha längre passade mig perfekt och tvärt om, och vi råkade gilla varandras jackor också :p
Så, jag fick en troligen väldigt varm, mörkgrön jacka som går ner över rumpan ordentligt och har bra fickor. Har ingen som helst koll på märke eller var den är köpt, men har tänkt mig att det ska fixas en bild på den snart.

Har även en vinterjacka från Lindex som användes förra vintern. "Problemet" är bara att jag använde den nu ikväll och ansåg att den var lagom varm. Det var 8 plusgrader ikväll enligt termometern. Inte för att jag hade jättevarma kläder under, men hur sjutton jag ska överleva en iskall vinter fattar jag inte. Känns som om jag bara blir mer och mer frusen av mig och snart kommer få rulla in mig i tjugo varma duntäcken och hoppa jämfota fram så fort jag ska någonstans :angel:

Vad tror ni om en liknade den som Ian Somerhalder har här ?
Verkar ju vara lagom längd. Han har ju liknade kroppstyp och är i samma längd som mig. Frågan är bara vart man kan pröva en liknande.

5504ed556cec25c477a67e1929d9f1a7.jpg
e307fdf606425d2d202fbc1702d436d3.jpg

Verkar ju vara lagom längd. Han har ju liknade kroppstyp och är i samma längd som mig. Frågan är bara vart man kan pröva en liknande.

Tja, den sitter ju på Ian och blir därmed automatiskt snygg.
Men, kall? Känns inte som en jacka att ha när det är flera minus?

Som höstjacka - ja!
/fryslort

Jag funderar på att köpa denna, även fast det känns som att jag alltid har den typen av jackor.. Men, men. Den finns i grönt och marinblått också men jag är så mörkt klädd och trist på vintern så det är ju kul med lite färg :up:

image1xxl.jpg
image3xxl.jpg

BB_Mariella_Checked_Coat_A.jpg

Jag booorde inte, har en(sju år gammal...) kappa som funkar i höst och dessutom är det snart dags för dunjacka. Men den är ju så fin :arghh:

Jag funderar på att köpa denna, även fast det känns som att jag alltid har den typen av jackor.. Men, men. Den finns i grönt och marinblått också men jag är så mörkt klädd och trist på vintern så det är ju kul med lite färg :up:

image1xxl.jpg
image3xxl.jpg

Köp! Jag tycker det är underbart när folk har annat än svart på vintern och den där jackan var ju jättesnygg :D

@Hero
Quiltat och lagom prepp, ALLTID snyggt. Och varmt.
Kolla märken som Barbour, Lexington, Gant och Ralph Lauren.
Bildgoogla till exempel "Barbour Tankerville" för bilder som den här :d

10081193_d1.jpg

Tja, den sitter ju på Ian och blir därmed automatiskt snygg.
Men, kall? Känns inte som en jacka att ha när det är flera minus?

Som höstjacka - ja!
/fryslort

Haha, där har du en poäng ;). Du får försöka bortse från att det är Ian.
Tanken är väl att jag ska den i samband med jobbet eller på stan. Dvs, det blir bara korta stunder utomhus.
Sen är jag inte så frusen av mig. Men klart blir det 15-20 minus så får jag ta min everest täckjacka istället.

Det är en klassisk skepparrock, på engelska pea coat, och i bra kvalitet står den mot alla väder men är ganska tung och lite klumpig. Jag hade en "äkta" under många år som min enda jacka. Ofta dock i sämre kvalitet, tunna, sladdriga och inte alls så tätvävda som de skall vara, ibland inte ens i ren ull.

När jag var yngre hade jag alltid kappa och frös konstant. Nu är jag för gammal för att vara snygg och frysa, nu går jag istället runt och ser ut som att jag ta ska min hundspann och åka ut på fjället men jag kan leva med det så länge jag slipper frysa :D.

Jag känner också att jag blivit för gammal för att frysa, köpte en fluffig parkas föra året som ser ut som en sopsäck att ha i stallet. Känns som om jag ska göra det samma till vardags i år. :rofl:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Kära Buke! Jag vill ha en vinterkjol för att slippa ha byxor på mig hela tiden. Vet inte riktigt vilken stil jag söker men när jag letar...
Svar
5
· Visningar
656
Senast: MJLee
·
Kläder & Bli fin Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta...
Svar
9
· Visningar
396
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
834
Senast: Mia_R
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 494
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar