Vad ska ni ha för jacka i vinter?

Hmmmm jacka i singularis? :confused:

Jag har inte packat upp vintergarderoben än så kör på höst-artelleriet ännu.

Typ denna från Mes Dames, med gigantisk fårskinnscape över

far2.jpg

Helsvart vintage!

black1.jpg

Sportig från Escada (den är fodrad också)

foutfit3_0.jpg

Tantig från Carin Wester

1merkel.jpg

Gul från Rodebjer (och gärna rutigt lager på lager...)

check1_0.jpg

Fodrad skinnjacka Acne

achalvfig.jpg

Endast ett axplock från den sk "höstgarderoben"... :rofl:
Hoppas på att slippa dra fram vintergarderoben på ett bra tag...

Den fanns i S i den här grå färgen. Vad tror ni?
Jag har varit och provat några rockar idag. Men jag upplevde de flesta som lite långa/stora på mig. Trots minsta storleken. Jättesvårt det hära...
Jag kanske får ta en runda till nån dag och fota. Så kanske man kan få lite expert omdömen här.. :D
PI922MA00-C11@17.jpg
PI922MA00-C11@16.jpg

Eller ska man gå på en sånhär från jack & jones istället då jag är kort i rocken? :D

12092568_GreyMelange_475807_003_ProductLarge.jpg

Senast ändrad:
Vad tycker du själv är snyggast?
Strunta i din längd. Du är för övrigt inte speciellt kort.

På modellerna ser ju rockarna bra ut. Men jag vet inte om det passar på mig... Ska ta en runda till nån dag och prova lite :). Bästa vore kanske nåt mellanting i längd på dom två bilderna jag visade. Grejen är väl att man ser kortare ut i en lång rock.

Senast ändrad:
På modellerna ser ju rockarna bra ut. Men jag vet inte om det passar på mig... Ska ta en runda till nån dag och prova lite :). Bästa vore kanske nåt mellanting i längd på dom två bilderna jag visade. Grejen är väl att man ser kortare ut i en lång rock.
Ja det bästa är att prova en hel del.
Men jag tycker inte det är något problem med din längd dvs att du inte kan ha rockarna pga längd.

Intressant att många vill se längre ut.. Vad handlar det om?

/stjärnis.. Som är 160 över marken..

canada-goose-shelburne-parka-dam.jpeg

Den ska jag ha i år igen, köpte den förra året för jag är så fruktansvärt frusen av mig, och kan ärligt säga att jag aldrig har varit så glad på vintern som jag är i den jackan :bow: Annars brukar jag vara lite småbitter hela tiden för jag fryser så :angel:

Ja det bästa är att prova en hel del.
Men jag tycker inte det är något problem med din längd dvs att du inte kan ha rockarna pga längd.

Intressant att många vill se längre ut.. Vad handlar det om?

/stjärnis.. Som är 160 över marken..

Jo, jag får ta och göra det. Men har som sagt dålig koll på vad som ser bra ut och inte.

Det handlar väl mer om att man vill se bra ut. Kvinnor föredrar ju långa män. Så man vill väl inte se kortare ut än man är iaf :)

Jo, jag får ta och göra det. Men har som sagt dålig koll på vad som ser bra ut och inte.

Det handlar väl mer om att man vill se bra ut. Kvinnor föredrar ju långa män. Så man vill väl inte se kortare ut än man är iaf :)
Nja.. jag vet inte om du skrev det på allvar eller skämt. Men nej.. alla kvinnor föredrar inte långa män.

Den fanns i S i den här grå färgen. Vad tror ni?
Jag har varit och provat några rockar idag. Men jag upplevde de flesta som lite långa/stora på mig. Trots minsta storleken. Jättesvårt det hära...
Jag kanske får ta en runda till nån dag och fota. Så kanske man kan få lite expert omdömen här.. :D
PI922MA00-C11@17.jpg
PI922MA00-C11@16.jpg

Eller ska man gå på en sånhär från jack & jones istället då jag är kort i rocken? :D

12092568_GreyMelange_475807_003_ProductLarge.jpg
Tråkigt och ute, istället hade jag valt en grönlandsjacka eller liknande

JCrewFjallravenGreenlandJacketA.jpg

Funderar på att försöka hitta något nytt, har haft samma kappa i åtta år nu och det börjar synas... Men å andra sidan gillar jag ju den så mycket så den kanske får falla i ytterligare bitar så kan jag förnya hästens vintergarderob istället :angel:

Annars mottages gärna tips på snygga vinterkappor av medellängd! Gillade den @LindgrenV la upp (men det gjorde inte min plånbok :cautious:). Men något liknande utan krage funkar lika bra.

Allvar, men lite klumpigt uttryckt av mig. Jag menar naturligtvis inte alla men en majoritet.
Nu ska inte tråden handla om val av partner, skönhetsideal.
Jag tror du är fel ute. Det blir samma sak som att säga att alla män gillar smala tjejer med stora bröst.

Så strunta i längden du..

Jag har två jackor till vintern; en som jag har på hösten i Sverige men vintern i Spanien, och en som jag bara använder på vintern i Sverige pga alldeles för varm för spanska vintrar.

En Barbour för höstväder (även: sommar i Nordnorge :p):

10620533_10152341333325875_72861504551934730_n_zpsa8k7m4oi.jpg

Och en jättevarm och skön för kalla dagar:
10491232_10152679645475875_6237917840352242469_n_zpsi5crfybn.jpg

10947334_10152679645515875_468061960199023743_n_zpsixd4mydn.jpg

Den sista är från Stadiums barnavdelning och kostade typ en femhundring. Jag skulle aldrig kunna trippa runt i Sverige och vara fashionable i nån kappa utan måste ha ordentligt varmt på mig :D.

Nu ska inte tråden handla om val av partner, skönhetsideal.
Jag tror du är fel ute. Det blir samma sak som att säga att alla män gillar smala tjejer med stora bröst.

Så strunta i längden du..
Nej, jag håller med dig. Så jag repetera att jag uttryckte mig klumpigt. Jag menade en majoritet.

jo, jag struntar i det egentligen. Vet som sagt bara inte om det passar på mig. Jag får prova lite mer...

Jag skulle inte överleva vintern utan den här:

didriksons_angelina15_f[1].jpg

Modellen heter Angelina. Om jag skulle försöka vara snygg vintertid skulle jag dö. Jag hävdar bestämt att det inte finns något kallare än 5-7 skånska plusgrader med tillhörande horisontellt regn.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Kära Buke! Jag vill ha en vinterkjol för att slippa ha byxor på mig hela tiden. Vet inte riktigt vilken stil jag söker men när jag letar...
Svar
5
· Visningar
656
Senast: MJLee
·
Kläder & Bli fin Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta...
Svar
9
· Visningar
396
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
834
Senast: Mia_R
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 494
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar