Vad ska ni ha för jacka i vinter?

Tonto

Trådstartare
Jag letar efter en vinterjacka utan att vara speciellt framgångsrik i mitt sökande. Men buke kanske kan bidra med lite inspiration? :)

Hoppas på att bära denna i vinter :D

KH121P01Y-G11@16.jpg

https://www.zalando.se/khujo-marion-kappa-rock-wine-red-kh121p01y-g11.html

Får jag låna tråden lite ? :):confused: Jag skulle också behöva en vinterjacka/rock men jag är en kille. Främst någon jag kan använda till och från jobbet. Arbetar på kontor och är tyvärr jättedålig på att följa mode/trender. Vad är snyggt på en kille ? Jag är kort & smal, 175 cm så ska man ha en rock ska den kanske inte vara så lång?

Senast ändrad:
Jag tycker denna är snygg som kontorsytterplagg. Går ner över kavaj (om man bär sådan), gör sig extra bra med en halsduk och snygga handskar. Och en mössa!

Eller en klassisk, fodrad oljerock

PI922MA00-C12@15.jpg

Den var ju snygg. Funkar den även om man inte är så lång ? Vart kan man köpa den ?

Den var ju snygg. Funkar den även om man inte är så lång ? Vart kan man köpa den ?

Det är mer kroppstypen än längden som avgör om man kan ha en sån där rock. Maken är 185 cm lång och kan inte ha den där typen av rockar, det funkar inte med hans kroppstyp. En gammal skolkamrat på 168 cm bär upp dito plagg riktigt snyggt.

Det är mer kroppstypen än längden som avgör om man kan ha en sån där rock. Maken är 185 cm lång och kan inte ha den där typen av rockar, det funkar inte med hans kroppstyp. En gammal skolkamrat på 168 cm bär upp dito plagg riktigt snyggt.
Vilken kroppstyp passar det ?

Samma ställe som LindgrenV har länkat till. Ta hem och prova, eller prova på stan och se om det funkar.
Jag kanske skulle ta och göra det :). Verkar ju smidigt med öppet köp och gratis returer. Såg att man kunde köpa hela looken också... funderar även på jeansen. Tar gärna emot fler tips dock :)

Jag kanske skulle ta och göra det :). Verkar ju smidigt med öppet köp och gratis returer. Såg att man kunde köpa hela looken också... funderar även på jeansen. Tar gärna emot fler tips dock :)
Ajdå, storlek S finns ej på lager och personen på bilden är 189 och har storlek M. Så jag tror knappast jag kan ha den. Jag får hoppas på att den dyker upp...

Det finns nog ganska många liknande rockar som inte är superdyra :). Kolla typ HM och Zara man (inkl webshoppar), vet inte riktigt var du bor (minns dock att du ej bor i storstad) men Åhléns borde nog ta in dylikt även i deras mindre butiker? Eller små random herrekiperingar? Annars brukar ASOS ha ett stort sortiment, men där har jag för mig att returfrakten inte är fri om du skulle få hem fel storlek el dyl.

Ajdå, storlek S finns ej på lager och personen på bilden är 189 och har storlek M. Så jag tror knappast jag kan ha den. Jag får hoppas på att den dyker upp...

Dom har ju jättemånga olika rockar på det stället - kolla här - tänk inte överdrivet mycket på vad det står att modellerna har, det är ju mest där för ett hum och man får väga in saker som benlängd och kroppstyp etc. Dra hem några exemplar och se vad som funkar, om du vill prova hemma i lugn och ro, sen har du det att utgå efter inför en annan gång, vad som funkar och inte.

Dom har ju jättemånga olika rockar på det stället - kolla här -
Ja, men det är ju en del av mitt problem. Det är för mkt att välja på :D , Jag får beslutsångest... Vilken ska jag välja? Vad är snyggt/mode just nu? Den som lovisaleonora visade såg ju bra ut, åtminstone på modellen. :)
tänk inte överdrivet mycket på vad det står att modellerna har, det är ju mest där för ett hum och man får väga in saker som benlängd och kroppstyp etc.
Jo, det är klart. Fast storlek S brukar oftast passa på mig. Sen är jag smal som modellen också så...

Ja, men det är ju en del av mitt problem. Det är för mkt att välja på :D , Jag får beslutsångest... Vilken ska jag välja? Vad är snyggt/mode just nu? Den som lovisaleonora visade såg ju bra ut, åtminstone på modellen. :)

Jo, det är klart. Fast storlek S brukar oftast passa på mig. Sen är jag smal som modellen också så...
Strunta i vad som är mode nu. Pröva några olika och se vad du trivs i. Det är mitt tips om man inte har någon direkt stil- prova mkt olika kläder!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Kära Buke! Jag vill ha en vinterkjol för att slippa ha byxor på mig hela tiden. Vet inte riktigt vilken stil jag söker men när jag letar...
Svar
5
· Visningar
656
Senast: MJLee
·
Kläder & Bli fin Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta...
Svar
9
· Visningar
396
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
834
Senast: Mia_R
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 494
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar