vad ska man välja?

Sv: vad ska man välja?

lady_vip skrev:
Va??? Jag betalar ca 1500 kr/året i IF för min jycke... Och då är det liv 8000 och vetvård 50'000 + självrisk 1500 och 20%.

Vad har du för ras?

//E


Varför inte byta till 2000:- i självrisk och 0%? Det gjorde jag och det lönade sig direkt. :o :D
 
Sv: vad ska man välja?

*lånar*

Har själv Agria. Inte den billigaste i premie. Men de betalar även medicinen, rehabilitering m.m. Det var det ingen av de andra som betalade.

Dessutom hade de det högsta veterinärbeloppet när hunden blir äldre. Minskar ju gradvis från en viss ålder.

Vad jag så omständigt försöker säga är att läs också vilkoren. Titta dig inte bara blind på vad premien kostar.

Men det är mycket bra med konkurens inom djurförsäkringar. Det har verkligen blivit mycket bättre de sista åren.

Mvh

Tora
 
Sv: vad ska man välja?

filiduttan skrev:
jag har folksam och har haft dom till alla. Dom har vart billigast och snabbast att ha att göra med. Ska nog dock INTE ta dom till nya valpen..... efter att dom visat sig vara usla på husförsäkringar så ingår jag i protest mot dom ;)

I bra många oberoende tester är Folksam bäst i test på Villa/hem försäkringar
 
Sv: vad ska man välja?

Jag har sveland och tycker det funkar kanon!
 
Sv: vad ska man välja?

PIRU skrev:
Rehab har Sveland de var först med det i Sverige om jag inte minns helt galet..

Sveland ersätter max 2000 kr och inga resor.

Agria ersätter max 10000 + resor 3000

Sveland ersätter inte avlivning och destruktion. Agria ersätter upp till 3000

Sveland har 90 dagar i en behandlingsperiod och 25% som man betalar utöver självrisken. Agria har 125 (eller 120) dagar och 10% utöver självrisken. Man kan dock välja procentsats och då påverka premien.

Högsta veterinärvård Agria är 60 000, Sveland 40 000.

Det finns stora skillnader i försäkringar. Därför är det viktigt att läsa igenom vad försäkringen igentligen täcker.

Men som sagt konkurensen har när det gäller djurförsäkringar verkligen drivit fram riktigt bra försäkringar för våra älskade djur.

Det är när ett djur blir sjukt som man förstår hur dyr vård igentligen är. 600kr bara för att titta på djuret är inget ovanligt.

En till sak som skiljer väldigt mycket från bolag till bolag är vad som händer med ersättningsnivåerna när hunder blir äldre.

Mvh

Tora
 
Sv: vad ska man välja?

ja det kan jag tänka mig, MEN i vårat fall är dom inte det..... dubbelt så dyra och sämre villkor än de vi valde.... dom var inte minsta hjälpsamma vid våran fuktskada..... men dom har vart bra som personförsäkring och djurförsäring.... men just nu är jag anti dom bara för att visa att jag inte går med på deras behandling av vårat fuktskadefall ;)
 
Sv: vad ska man välja?

jag skiter i vilket bolag som är dyrast nu för tiden, valpen vi hämtar om dryga veckan ska få den försäkringen som är bäst om den så är tusenlappar dyrare än billigaste allternativet..... tips på vad man ska fråga om då man ringer runt till bolagen?
 
Sv: vad ska man välja?

Bra frågor:

*Hur lång är en självriskperiod

*Hur stor är självrisken

*Vad får man betala utöver sjävrisken

*Jag har denna sortens hund finns det några restriktioner om just den rasen

*Täcker försäkringen:
Veterinärens resor
Rehab
Cellgiftsbehandling
Mediciner (utöver de vid det direkta behandlings tillfället)

*När hunden blir äldre vad händer med föräkringen då

Agria har dessutom en försäkring som heter Trygghet. Den träder i kraft om man själv blir sjuk och inte kan ta hand om hunden. Då betalar Agria "uppstallningskostnad" för hunden dessutom så är det ett avbeställnings skydd också. Om hunden blir sjuk och man måste stanna hemma och inte kan åka iväg på den där bokade resan.

De bolag som jag själv tycker ger bäst skydd är faktiskt Agria och If. If har ju en fast självrisk medan Agria har högre belopp när hunden blir gammal osv. Båda företagen har sina fördelar. Det är bara att välja vad som passar en bäst.

Nu är det kanske jag som feltolkar/övertolkar ditt svar ("jag skiter i vilket bolag som är......) men jag uppfattade som om du var irriterad på mig pga av det jag svarade dig. Vill bara säga att om du uppfattade det så så var det inte meningen.

Mvh

Tora
 
Sv: vad ska man välja?

hej hej tack för de bra frågorna... haha nej det var inte menat ontsint utan som ett konstaterande att för mig spelar inte pris roll nu då jag ska välja försäkring :) skriver ut frågorna och ska genast börja forska!
 
Sv: vad ska man välja?

Det brukar faktiskt stå väldigt bra på respektive försäkringsbolag hemsida.

Om inte annat så brukar det dyka upp fler bra frågor.

Jag tänkte precis som du när det gäller försäkring. Dessutom brukar det dyraste alternativet bli billigast i längden.

Mvh

Tora
 
Sv: vad ska man välja?

fick nyss veta att uppfödaren har folksam så dolda fel är ju där.... om jag nu väljer tex agria, hur komplicerat är det om ev dolt fel dyker upp? På vavvan så gick det smidigt då både uppfödare och jag har folksam. Han fick ju körsbärsöga och uppfödarens försäkring betalade allt....
 
Sv: vad ska man välja?

filiduttan skrev:
fick nyss veta att uppfödaren har folksam så dolda fel är ju där.... om jag nu väljer tex agria, hur komplicerat är det om ev dolt fel dyker upp? På vavvan så gick det smidigt då både uppfödare och jag har folksam. Han fick ju körsbärsöga och uppfödarens försäkring betalade allt....

Vad uppfödaren har försäkring behöver du inte bry dig om. I det fall som din hund har ett dolt fel, så får uppfödaren stå för kontakterna med sitt försäkringsbolag. Det är ju uppfödarens skyldighet att betala för ett dolt fel och hur denne gör det behöver du inte bekymra dig om.

Din egen försäkring väljer du själv.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 421
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
26
· Visningar
1 235
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! En av mina hundar får inte plats i buren bak i bilen och behöver därför åka bältad i baksätet. Vi har hittills bara haft en filt...
Svar
13
· Visningar
907
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp