vad ska man välja?

K

Kelly

för försäkring? vad har ni för något att rekomendera? billigaste bästa alternativet..
 
Sv: vad ska man välja?

Det enda jag kan rekommendera är att kolla med dom olika försäkringsbolagen för att se vad som är det bästa alternativet för dig.

Själv har jag Sveland.
 
Sv: vad ska man välja?

ja precis.. funderade på att evetuellt ringa runt imorgon och kolla upp de olia priserna.. har kollat lite på internet med men får inte fram så mycket info där..
 
Sv: vad ska man välja?

Har Folksam vilket är bra mycket billigare och bättre än Agria.
 
Sv: vad ska man välja?

Bättre att ringa och kolla upp, så Du får vad just Du behöver. Själv är jag jättenöjd med IF. 2000:- i självrisk och 0%
 
Sv: vad ska man välja?

Jag ringde runt och kollade.. IF va dyrast, nästan 2500 kr dyrare än folksam /år. De slutade iaf med att jag valde sveland junior... iaf de första året då de va billigt.. sen kommer jag nog att gå över till folksam sen! tack för alla tips och svar :D
 
Sv: vad ska man välja?

Jag har If till min yngsta och är väldigt nöjd. Låg premie och de ställer upp. Min blandras på 9 år har jag folksam och hon är dyrare än då min yngsta som är renrasig och som jag har rätt högt försäkrad.

//E
 
Sv: vad ska man välja?

Va??? Jag betalar ca 1500 kr/året i IF för min jycke... Och då är det liv 8000 och vetvård 50'000 + självrisk 1500 och 20%.

Vad har du för ras?

//E
 
Sv: vad ska man välja?

Jag har folksam. Betalar 800 kr/år för liv 8000 och veterinärvård 20 000. Tror att självrisken låg på 1200 om jag minns rätt.

Har dock ingen aning om det är bra, min jycke har aldrig varit sjuk. :D

Dock ska jag nog varna dig för att byta försäkringsbolag då dom ibland kan vara lite svåra om hunden blir sjuk och dom bedömer att hunden hade den sjukdomen innan man gick över till deras försäkringsbolag. Vet ej om det är lika hårt för hund som det kan vara för häst men jag har aldrig bytt försäkring på en häst av den anledningen.
 
Senast ändrad:
Sv: vad ska man välja?

Ja man ska absolut akta sig för att flackar runt.
Jag valde Folksam eftersom de försökrade min blandras mot höftledsfel, vilket inga andra gjorde, däremot så måste min hund, vid eventuellt uppkomst av höftledsfel, ha varit försäkrad hos folksam oavbrutet sedan den varit 4 månader gammal. Så jag byter inte försäkringsbolag.

Hur dyrt det är beror helt på vilken ras man har så det bästa man kan göra är att ringa runt och höra vad de har att erbjuda.

Lycka till!
 
Sv: vad ska man välja?

Tack för era svar! :)

Jag har en blandras schäfer/rottis på 9 v. henne skulle jag försäkra i liv 2500:- som ja gav för henne, och högsta veterinärvård, ligger på 40,000:- på alla tror ja de va!

på IF skulle jag betala 3665/år för detta.
På folksam 1100:-/år
Agria 1700:-/år
Sveland 950.-/år första året, sedan 1600:-/år
 
Sv: vad ska man välja?

När jag försäkrade i Folksam sa de att de inte skilde på blandras och renras ang. höftledsfel, så din hund borde ju också gå och försäkra mot höftledsfel där... bara ett tips, eftersom jag hört att det är nästan omöjligt att få en blandras försäkrad mot detta annars.
Men då måste du försäkra innan 4 månaders ålder tror jag.
 
Sv: vad ska man välja?

Kelly skrev:
Jag ringde runt och kollade.. IF va dyrast, nästan 2500 kr dyrare än folksam /år. De slutade iaf med att jag valde sveland junior... iaf de första året då de va billigt.. sen kommer jag nog att gå över till folksam sen! tack för alla tips och svar :D

Jag har ockås Sveland junior. Nästa år kommer jag att ringa runt och höra. Sveland var billigast första året, 700 kr.
 
Sv: vad ska man välja?

jag har folksam och har haft dom till alla. Dom har vart billigast och snabbast att ha att göra med. Ska nog dock INTE ta dom till nya valpen..... efter att dom visat sig vara usla på husförsäkringar så ingår jag i protest mot dom ;)
 
Sv: vad ska man välja?

asterix_zaphir skrev:
Jag har ockås Sveland junior. Nästa år kommer jag att ringa runt och höra. Sveland var billigast första året, 700 kr.

ja precis... jag ger 950 kr. Vad har du för hund då? :smirk:
 
Sv: vad ska man välja?

filiduttan skrev:
jag har folksam och har haft dom till alla. Dom har vart billigast och snabbast att ha att göra med. Ska nog dock INTE ta dom till nya valpen..... efter att dom visat sig vara usla på husförsäkringar så ingår jag i protest mot dom ;)

haha okej.. tycker jag du gör helt rätt i :angel: ;) :D
 
Sv: vad ska man välja?

Websters girl skrev:
När jag försäkrade i Folksam sa de att de inte skilde på blandras och renras ang. höftledsfel, så din hund borde ju också gå och försäkra mot höftledsfel där... bara ett tips, eftersom jag hört att det är nästan omöjligt att få en blandras försäkrad mot detta annars.
Men då måste du försäkra innan 4 månaders ålder tror jag.

okej.. så för att den ska gälla mot höftledsfel så måste jag försäkra henne innan hon är 4 mån. då?
 
Sv: vad ska man välja?

Japp, så förstod jag det...
För om det händer ngt.. så måsta hunden ha varit försäkrad hos folksam oavbrutet sedan 4 månaders ålder....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 407
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
26
· Visningar
1 219
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! En av mina hundar får inte plats i buren bak i bilen och behöver därför åka bältad i baksätet. Vi har hittills bara haft en filt...
Svar
13
· Visningar
907
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp