Vad ska man göra...

Sv: Vad ska man göra...

Tror du överreagerar som du själv säger. I bland tycker jag att hästägare skulle tänka lite 'sköt dig själv och skit i andra'. Det är alltid så mycket tyckande hit och dit. Är det inte ridning så är det hur hästen sköts, ser ut osv. Himla tråkigt, så länge det inte handlar om ren vanvård så klart.

Det där var nog den dummaste jämförelse jag någonsin hört....
SUCK!!!

Tja, ibland får man ta till DUMMA jämförelser för att folk ska förstå att en öppnad bal med konserverat hö faktikt kan bli dålig efter ett tag (precis som en öppnad burk konserver).

SUCK på dig, du :)

Senast ändrad:

Jag vill tillägga att bakterierna faktiskt också kan finnas i hö. När höet blir nertrampat och kommer i kontakt med jord och avföring kan bakterien börja frodas...Det finns flera fall där höet varit boven.
Så det är ändå väldigt ovanligt att hästar drabbas.

Många går ju tydligen och känner sig helt säkra bara för att dom fordrar med hö.......Kolla hästens "matbord", oavsett vad du fodrar med, låt inte hästen vandra omkring o knapra i sig skitig mat, fodra så att allt går åt el se att frisk mat alltid finns i hagen.

Tja, ibland får man ta till DUMMA jämförelser för att folk ska förstå att en öppnad bal med konserverat hö faktikt kan bli dålig efter ett tag (precis som en öppnad burk konserver).

SUCK på dig, du :)

Nu var det inte så jag menade... utan att det inte alls handlar om samma hållbarhetsprocedurer i ensilge ,som i en öppnad konservburk...

Ska man köra jämförelser så får det ju handla om ngt som iallfall är ngt sånär likt tycker jag:D

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 223
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
3 456
Senast: ameo
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 724
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar