TheHorseLover
Trådstartare
Hejsan jag är medryttare på en isis ägaren har inte varit ute något hos honom så när jag kom dit upptäckte jag att han var svullen och varm i ett bakben och så låg han ner fruktansvärt mycket varje gång jag kom till stallet ( nästan varje dag) så låg han ner och det var jätte svårt att få honom att resa på sig osv så till slut fick jag ägaren att ta ut en veterinär som kollade igenom honom och gjorde ett UL på benet och konstaterade en ytte pytte liten senskada och en inflammation i kotsensskidan vet ville inte ge honom något för inflammationen då hon tyckte han var "för gammal" han är 23 år men vi började ge honom djävulsrot varannan vecka då jag vet att det är jätte smärtstillande så vi skulle se om det vart någon skillnad och det har de blivit jäääätte stor skillnad inte sett honom ligga ner en ända gång och han är mycket piggare och inte alls varm längre dock fortfarande svullen men haltar inget och verkar vara den pigga o glada hästen han alltid varit han står dock fortfarande och vilar med det onda benet men står mer och mer på det andra han har ju antagligen tappat sjukligt med muskler i den sidan han har ont i eftersom han alltid vilat på de benet och man ser verkligen att han inte har några muskler alls där längre om man jämför med andra sidan det har dock stannat upp med att bli bättre han fortfarande är svullen och liksom "hård" i svullnaden men inte varm alls längre och står oftare på benet och haltar inget alls vad hade ni gjort? bett ägaren ta ut en vet? det gör hon säkert då vi redan pratat om det men åka in till klinik? vet inte riktigt om hon går med på de då jag försökte med det först men då tog hon ut en vet istället men berätta jätte gärna vad ni hade gjort för något