K
Kaareninah
Vet inte vad jag ska göra.. De är såhär att jag sålde en ponny för ett år sedan. Den vad då grundutbildad och hoppad upp till 110 på enstaka hinder. Alltså en ponny att jobba med vilket dom visste som köpte henne. Hon var då bara 6 år vilket gör att dom behöver sina vilo perioder så de får tänka igenom allt de gör och smälta de på ett bra sätt. Men så blev de nog inte riktigt.. tyvärr får man väl säga. Dom har till och från ringt min om tips då ponnyn kan bli väldigt pigg, nästintill het när de gäller hoppning då den tycker de är så fruktansvärt roligt. De har gått bra på tävlingar fram tills nu, då den blir väldigt springig och lite stark. Tjejen tycker om ponnyn men vill att allt ska gå som på en rels, men de kan man inte räkna med tycker jag. Hästar är inte några maskiner. De har nu insett efter många om och men att de inte funkar ihop. Jag ska nu få ner ponnyn för semester och vidarutbildning.. De har sedan snackart om att ta hem ponnyn för att försöka igen, vad tycker ni man ska göra? Själv tycker jag att de ska gåvidare med en ny ponny som är mer utbildad vilket jag sagt till dom men de gillar ponnyn och vill inte göra sig av med den. Vad tycker ni jag ska säga och göra?! Vill ju ponnyn de bästa! Ge mig massor av tips!