vad ska man göra men en sned rygg????

K

kramiz_tina

hej hopp!!:)
jag skulle vilja ha några tipps hur jag ska göra med min häst!!
hon är sned i hennes rygg det spellar ingen roll vilken sadel man har den drar till höger hela tiden så man får lägga hela tyngnen på vänster sida och det gör både ont på mig och henne. det märks inte att det gör ont på henne men jag kan ju tänka mig.:confused:

delvis så är hon sed i ryggen men jag tror det beror mycket på fel musklad. finns det några inlägg eller nått sånt man kan köpa???

VAD SKA JAG GÖRA!!!!
tackar för alla svar!!! ha en bra dag!!!:rofl:

Sv: vad ska man göra men en sned rygg????

diamond wool har padar med iläggsfickor på sidorna så att man kan bygga upp där det behövs. En sådan kanske skulle vara något? Kostar ca 7-800:- Beroende på butik.

Hej
Troligen har hästen musklat sig mer på ena sidan än den andra. Jag har sett många hästar med detta fel som hästmassör. Hästen kan sitta fast i ena bogen eller i ryggen. Massera loss bogen och hästan kan muskla sig lika mycke på bägge sidor. Detta brukar lösa dessa problem.
Jag rekomenderar detta före att börja med inlägg i paden.
Lycka till med hästen

tack så jäte mycket!!!
ska kolla om det hjälper

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 760
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 761
Senast: Sirap
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 189
Senast: Mauen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg