Vad ska jag hitta på med massa färsk ananas?

Peppery

Trådstartare
Jag har fått massa färsk ananas från en butik att ge till grisar och höns. Jättemycket av ananasen är perfekt mogen så den vill jag använda själv. Vad ska jag hitta på med den? Fryst in i bitar för att använda senare till smoothies, men vad mer ska jag göra med den?

Jag har fått massa färsk ananas från en butik att ge till grisar och höns. Jättemycket av ananasen är perfekt mogen så den vill jag använda själv. Vad ska jag hitta på med den? Fryst in i bitar för att använda senare till smoothies, men vad mer ska jag göra med den?

Jag älskar färsk ananas med kanel på. Jättegott! Man kan även grilla den lätt och ha på kanel.

Och göra glass med cocos-mjölk i burk och frysta ananasbitar och ev frysta bananbitar. Och ev tillsätta vanilj-stång.

Och smoothies som du sa.

Baka i ugnen med toscasmet på, vaniljglass till. Min farmor var galen i det, men använde konserverad ananas (det fanns inte färsk att tillgå anno dazumal).

Har man fått den från butik som djurmat så är det just det, djurmat. Konsumerar du den själv var vl inte butikens avsikt?

Har fått en släpvagn med ananas av en vän som har en butik. Om jag använder 5, 10 eller 15 ananaser själv så räcker det med råge till de 10 hönsen och 15 grisarna. Stör det dig att jag äter några själv?
Mig stör det inte alls. Men att du skriver så kan göra andra handlare tveksamma till att skänka .

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 074
Senast: MiaMia
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
774
Senast: cewe
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 450
Senast: WS6
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 395
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka