Sv: Vad ska jag ha för bett?????
Min första tanke är... Har du kollat så det inte är något annat fel på hästen?
Jag har ju ett liknande projekt här hemma och han har efter 5 månaders rehabilitering kommit så långt att han kan jogga avspänt
hemma i alla positioner. Banan dröjer fortfarande ett tag innan vi stiftar bekantskap med igen.
Vad jag gjort då?
Från början provade jag med några olika bett och även med tryck på nosen, han funkade relativt bra men var
mycket känslig för tryck på tungan. Efter att ha varit mycket förtjust i tredelat insåg jag att det inte funkade på denna häst, från början gick han bäst på rakt syntetbett men numera vill han hellre ha ett vanligt tvådelat i lagom storlek.
Efter 3 månader med massor av skritt fick jag honom i sånt skick att jag vågade låta ET titta på honom och hon lyckades komma lite mer "på djupet" även om hon inte gjorde speciellt mycket 1:a behandlingen. Hon tyckte även att jag skulle låta vagnen vara helt och promenera i skog och mark med honom, samt att jag skulle kontakta någon Homeopatmänniska vilket jag gjorde. Reaktionen på hästen var enorm.
Nu är det över tre veckor sedan han slutade med homeopatmedlet och helt plötsligt han hästen fått en känslig mun.
Min teori i det här fallet är att han hamnade i en ond cirkel, skjuta på med rumpan gör ont och hästen försöker rusa ifrån smärtan - han vräker sig på bettet, kusken håller emot - det gör ännu mera ont eftersom man drar ihop hästen.
Vi har precis börjat trava men det händer saker för varje gång nu. Man kan väl säga att jag började "köra in igen" Från början var det bara bett i munnen nån gång i veckan, jag har tömkört på sidepull och promenerat mycket med kapson på honom.