vad ska jag göra

Ï

ïcatanten

ska sälja min häst, och idag var det en familj och provred.
usch säger jag bara. direkt när dom hoppade ur bilen fick jag en klump i magen. jag vill för mitt liv ínte sälja min häst till dom.
jag bara hoppades att hästen skulle vara dum och trilskas med dom,
men han var som en liten solstråle, typiskt!!
familjen är iaf jätteintresserad och jag vet inte vvad jag ska göra
jag är för feg för att säga att jag inte vill sälja honom till just dom

Sv: vad ska jag göra

Red Köparen inte bra på sådant sätt att du kommer få oro/"skuldkänskor" eller är det kalla fötter. Mitt råd till dig är att verkligen tänka igenom beslutet. Varför ska du sälja?
Hemmet är trots allt viktigare än pengarna Tycker jag!

tror inte de finns så mycket annat val än att säga att de inte kändes bra och att du inte vill sälja, de är ju inte så att man måste sälja för att nån vill ha den och tyckte om den.
du behöver ju aldrig ha kontakt med dom igen så säg som de är.

Vad var problemet? Red de bra eftersom hästen skötte sig? Var det bara en känsla av människorna rent personligt?

Be dem komma en gång till om du var osäker på hur det fungerade, huvudssaken är ju att de tar bra hand om hästen. Du behöver inte älska dem...

Sen kan det vara trevligare om du gillar dem om du vill hålla kontakten efter köpet, och då får du väl säga som det är, det kändes inte bra.

Var det första som var och provred? kanske kommer du att känna så för alla som provar hästen? Låt fler komma och titta och se vad som är bäst

Du kanske kan säga att du har fler som vill kolla på hästen och funkar det inte med någon av dem så hör du av dig inom en månad. Då behöver du ju inte känna dig tvingad att höra av dig till dem igen.

Vet inte om detta var ett supertips men kanske något i alla fall ;)
Lycka till!

Som någon annan sa tycker jag med att ett bra hem är viktigare än pengarna.
Var ärlig och säg att du inte vill sälja till dem eller säg att det finns fler som ska titta på den innan du bestämmer vem som får köpa, det är fortfarande du som bestämmer vart din häst ska hamna.

Det måste kännas bra för dig!

Lycka till!

Jag har upplevt precis samma sak, med skillnaden att de helt enkelt inte heller gillade ponnyn.
Nu hittade jag strax därpå jättebra köpare till min ponny, vi har kontakt och träffas.

En häst jag sålde var jag däremot mer tvungen att bli av med. Ärligt talat så kändes det inte jättebra, just med själva ridningen. Men jag försöker att inte tänka på det. I hanteringen är jag övertygad om att allt funkar. Men så var det en mycket speciell häst också.

RÅD: tänk med hjärtat!

RÅD: tänk med hjärtat!

det kan man inte alltid göra anser jag.
Även om det kommer någon som jag tycker är jättetrevlig men rider som en kratta och kanske inte har mkt kunskaper som jag önskar, och nästa person har kunskaperna, rider bra och kommer förmodligen ge hästen ett bra hem men är besserwisser eller bara allmänt dryg till exempel så väljer jag den sistnämde, för hästen skull, jag tänker alltså med hjärnan och inte med hjärtat.

det kan man inte alltid göra anser jag.
Även om det kommer någon som jag tycker är jättetrevlig men rider som en kratta och kanske inte har mkt kunskaper som jag önskar, och nästa person har kunskaperna, rider bra och kommer förmodligen ge hästen ett bra hem men är besserwisser eller bara allmänt dryg till exempel så väljer jag den sistnämde, för hästen skull, jag tänker alltså med hjärnan och inte med hjärtat.

Ja, det är ju precis vad jag menar också..
Man ska tänka med hjärtat för hästens bästa.

Gå på magkänslan tycker jag. Om du inte vill sälja, så gör det inte. Säj att fler har tittat, som har förköpsrätt..

Håller med att man ska tänka med hjärtat. Man kan lära sig rida och lära sig sköta hästar. Men man kan nog inte lära sig att älska en häst. Har det inte kommit från början gör det nog inte det heller.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 139
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 334
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama