Vad ska jag göra med mitt liv?

Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Vad du ska göra? Du ska skaffa dig en utbildning som leder till ett jobb. Precis som många andra gör. Inte svårare än så.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Vad du ska göra? Du ska skaffa dig en utbildning som leder till ett jobb. Precis som många andra gör. Inte svårare än så.

Varför göra som många andra? Man behöver faktiskt inte plugga. Dock är tanken att jag ska plugga något, vet ej vad bara.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Varför göra som många andra? Man behöver faktiskt inte plugga. Dock är tanken att jag ska plugga något, vet ej vad bara.
Nej, då får du väl skaffa ett jobb utan utbildning då. Det är egentligen svaret på din fråga i trådens rubrik.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag har en känsla av att du inte ens söker jobb. Rätta mig gärna om jag har fel.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Dubbelpost. (Såå angelägen om att ha dig med är jag ju inte. Men hör av dig om du ändrar dig. Vi är där till 20.00!)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Det spelar en himla stor roll. Dels för att AF inte kan hjälpa mig om jag inte har den där jävla diagnosen (ja, dom har sagt det) och dels så är det lättare att jag får en praktikplats och samtidigt kan få in lite pengar så jag kan börja leva. Jag vet inte exakt hur det där går till men jag tror det har tagits upp tidigare i tråden. Så det är rätt viktigt att jag får göra min utredning. Den är redan alldeles för sen, men det kommer ske någon gång nu i vår som tur är.
Jag pluggade till neuropsykolog förut. Jag hoppade av när jag kom ut på praktik och fick träffa sådana som du.

Det finns nämligen inga behandlingar, råd, mediciner, bidrag, politiska åtgärder eller vänliga medmänniskor som kan hjälpa dig. Du kommer inte "börja leva". Det kommer att vara såhär.

Ha så kul
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag pluggade till neuropsykolog förut. Jag hoppade av när jag kom ut på praktik och fick träffa sådana som du.


Ha så kul

Vad skönt att du inte vart neuropsykolog då, eftersom du ändå inte ville träffa "sådana som mig".
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

För att jag helt enkelt inte har lust.

Du har inte lust med nånting. Du vill inte jobba, du vill inte plugga, nu fick du chansen hänga med på en sån där träff där du har möjlighet att komma ut, träffa nya människor med liknande problematik (även om det inte är sjukdomsinriktat), få höra vad som hjälpt dem. Få träffa personal som kan hjälpa till med myndigheter vid behov. Men du har inte lust.

Du har fått hikikomori-hjälp och de åkte HEM till dig och hämtade dig men du hade inte lust med det heller.

Du har fått ett fint erbjudande av Askaplaska men jag gissar att du inte kontaktat henne heller.

VAD kan egentligen hjälpa dig?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
712
Senast: ptr
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 262
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 050
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp