Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är nog lite så majoritetet av de som läser tråden tycker också. Uppenbarligen får du inte det du behöver från buke (eftersom dina trådar återkommer på samma tema och har gjort det i några år nu).
Ärligt talat tror jag inte det är hjälp du vill ha härifrån att komma någonstans, utan att trådarna och svaren i dem är en jakt på bekräftelse. Du får en chans att prata ur dig, gillar att folk ger respons men vad själva responsen består av är nog inte lika viktigt.
Det är därför du ofta svarar med "du har nog rätt!" och liknande och en massa smileys, men inget verkar fastna. Jag tror inte det spelar så stor roll vad vi skriver, bara vi skriver något.
Du har fått ett oerhört bra erbjudande som är få förunnat av Askaplaska. Jag hade verkligen velat höra att du iaf träffat henne och pratat igenom det hela. Men det hände ingenting va...?
Japp, jag har fått många bra tips/bra hjälp och fina erbjudanden.
Fast nu undvek du att svara på Skogstrollets fråga. Har du träffat Askaplaska och åtminstone pratat igenom erbjudandet?
Vad spelar det t ex för roll att du väntar på en ADD-utredning? När den kommer kommer den, du hinner göra massor innan dess.
Om du skrev i varje tråd vad du gjort sedan senast för att förbättra läget skulle vi som läser kanske uppfatta dig annorlunda. Ett exempel är om du nästa gång berättar att du tränat bort din ångest över att göra något du tycker är jobbigt, eller sett till att du har inbokade aktiviteter som gör att du tar dig hemifrån 4-5 dagar i veckan. Då skulle det kännas mer givande att hjälpa dig framåt än som nu, när det hela tiden känns som om du är kvar på noll.
Det spelar en himla stor roll. Dels för att AF inte kan hjälpa mig om jag inte har den där jävla diagnosen (ja, dom har sagt det) och dels så är det lättare att jag får en praktikplats och samtidigt kan få in lite pengar så jag kan börja leva. Jag vet inte exakt hur det där går till men jag tror det har tagits upp tidigare i tråden. Så det är rätt viktigt att jag får göra min utredning. Den är redan alldeles för sen, men det kommer ske någon gång nu i vår som tur är.
Du får ju faktiskt en himla massa hjälp och erbjudanden trots att du inte har "den där jävla diagnosen"?
Sedan kan jag tycka att det är ganska kränkande att uttrycka sig så om en sjukdom,jag har förvisso ADHD, men det är så pass nära att det inte alls kändes kul att läsa. Förresten får jag inga extra resurser trots min ADHD (eller borderline, eller bipoläritet eller...)
heller - så jag tror inte att skillnaden för din del blir så stor - om du faktiskt inte skapar skillnaden själv.
Njae, inte hjälp som passar (eller har fungerat av det jag provat).