Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?
Njae, inte hjälp som passar (eller har fungerat av det jag provat). Sen är ju ändå inte ett neuropsykiatriskt funktionshinder en sjukdom, det är ett funktionshinder.
På dig låter det som att det är en allvarlig sjukdom, jag vet mycket väl att det är en funktionsnedsättning. Jag har som sagt min beskärda del av neurologiska funktionsnedsättningar.
Men jag tänker, hur mycket provar du?
Jag får känslan av att du ger upp för snabbt - eller redan har bestämt dig för att det inte kommer funka?
Eller är det så att du faktiskt inte litar på din egen förmåga alls? Och därför behöver all tänkbar hjälp?
Som en liten parallell, kanske;
Jag har ju (som du kanske vet?) förutom ovan nämnda NPF, även kronisk värk p.g.a skador och annat "jox", och trots det så går jag på danspass, flera gånger i veckan.
Jag hänger (oftast) inte med, jag vet att jag kommer få ont - men det är värt det!
Jag får energi, ökad självkänsla, ökat självförtroende o.s.v.
Mitt senaste "projekt" är BodyJam . jag har gått två gånger hittills, fattar INGENTING och hänger inte med för fem öre, har grymt ont i rygg och nacke dagarna efter (mycket hopp och studs) men det går över!
Och med tiden kommer även "tekniken" som gör att värken avtar.
Jag kommer ge det några chanser till - funkar det inte alls då så får jag väl pröva något nytt...
För det var exakt likadant med zumban, ett (av tre) program kan jag hyfsat och hänger med, får inte ont.
De andra två har jag fortfarande ingen kläm på.
Jag får förvisso mindre ont nu, men jag hänger inte med, och stilpoängen är väl någonstans på - 8943834...
Ändå fortsätter jag, och försöker, det GÖR skillnad! Både för mig som person, min vikt, min energi, min värk (ondare direkt efter - mindre värk i längden) min självkänsla och mitt allmäntillstånd.
(jag hoppade av skolidrotten redan på mellanstadiet p.g.a all mobbing och att jag kände mig totalt jäkla värdelös, vilket också bekräftades av såväl idrottslärare och mobbare + övriga elever. Kul? Nä.
Så, jag KAN alltså inte dansa - men jag gör det ändå, och FÖRSÖKER! Till slut har det faktiskt blivit roligt och givande!
Men jag undrar fortfarande: exakt VAD är det som hindrar DIG från att fortsätta försöka?
VAD är det som gör att du ger upp så fort?
Du gick väl också på dans förut? Kan du inte ta upp det igen? För du lär ju ha mått bättre av det? Visst?