Saeta
Trådstartare
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?
Ja du har förstått helt rätt! (:
Det var en bra idé! Ska göra det nu direkt faktiskt. Sen håller jag med om det översta, som jag svarade på precis nyss. Att absolut kommer det dagar man inte orkar även fast det är ett jobb/plugg man trivs med.
Men att själv kontakta företag är ju en bra idé, och gratis arbetskraft är nog inget dom tackar nej till. Sen går det väl säkert inte med alla jobb, eller det beror ju på arbetsuppgifterna. Men det skulle ju absolut fungera för mig och mina planer på jobb.
Den bittra sanningen är att ibland måste man kanske ha ett tråkigt jobb, och ändå gå dit. Man kan också ha ett kul jobb och ÄNDÅ inte vilja gå dit. Ibland måste man helt enkelt göra saker som man inte har lust till för att man vet att det blir bättre i slutänden. Livet är ibland svin-jobbigt och ibland måste man göra saker som är ÄNNU jobbigare för att komma till det bra.
Om jag har förstått rätt så vill du jobba, men "kan" inte pga din problematik?
Och du vill plugga, men kan inte för du vet inte vad du vill läsa?
Och därför "gör du ingenting" just nu?
Har jag uppfattat det hela korrekt?
Isf skulle jag om jag var du sätta mig ner, skriva ner några yrken/områden jag tycker verkar intressanta och sedan kontakta några företag som pysslar med just detta och fråga om jag kunde få komma på praktik några/någon vecka för att få en inblick i vad yrket innebär och om jag kanske vill pyssla med det i framtiden. Alltså fixa detta själv, inte praktik via AF eller liknande. (Jag har själv gjort så, ringde upp en förskola här och frågade om jag kunde få praktisera, 2 vekor senare var jag där - och upptäckte att jag inte vill bli lärare ) Om du ändå inte gör något har du ju inget att förlora på detta. För varken jobb eller insikten om vad du vill bli kommer komma gratis. Det gör det inte för någon.
Ja du har förstått helt rätt! (:
Det var en bra idé! Ska göra det nu direkt faktiskt. Sen håller jag med om det översta, som jag svarade på precis nyss. Att absolut kommer det dagar man inte orkar även fast det är ett jobb/plugg man trivs med.
Men att själv kontakta företag är ju en bra idé, och gratis arbetskraft är nog inget dom tackar nej till. Sen går det väl säkert inte med alla jobb, eller det beror ju på arbetsuppgifterna. Men det skulle ju absolut fungera för mig och mina planer på jobb.