Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?
Här kommer blogginlägget - tänkte jag lägger in det i denna tråd istället. Så om det står konstigt eller så, så är det för att det är just ett blogginlägg. Orkar inte ändra.
Om gårdagen!
Igår hade jag ställt klockan på ringning 04.30. Jag flög upp och var vrålpigg. Inte så konstigt när jag hade sovit typ 9 timmar. Hur skönt som helst. Så mitt i natten började jag göra mig iordning och sen fick jag sällskap med mamma till tåget. Jag tog upptåget vid ca 05.50 och mitt mål var slutstationen i Gävle. Jag var framme ungefär 07.25 eftersom det var lite försenat. Jag hade ju aldrig varit i Gävle tidigare så det var spännande att se hur det såg ut. Dock var jag så vimsig att jag inte hittade vart jag skulle. Men sen hittade jag rätt. Jamila som jag skulle åka med hämtade upp mig och vi åkte mot Sandviken och Slätterne Gård. Jag är ju väldigt blyg inför folk jag inte känner, men det gick jättebra att prata. Hon var helhärlig! Så det kändes skönt.
Väl framme på gården bytte jag om och träffade en annan tjej som var praktikant där, supergullig! Vi hjälptes åt att fodra de hästar som stod inne och sen släppte ut dom. Sen var det mocka-dags. Det var oerhört lättmockat och inte alls så många boxar vilket var skönt. Efteråt hämtade vi en drös hästar (ca 13st). Jag tycker att deras sätt att hämta hästar på var riktigt smart. Man tar fyrhjulingen och sätter fast hästarna bakom, sen är det bara att köra iväg. Hur smidigt som helst och det sparar in en massa tid. Till och med jag fick förtroendet att köra iväg med ett par hästar bakom och samtidigt köra fyrhjulingen. Jag som varken har körkort eller knappt kört förut. Men det är väldigt enkelt att bara gasa och bromsa vilket var riktigt kul dessutom.
Jag lyckades också backa och köra med "släp" , också det riktigt lätt.
När vi hade hämtat in hästarna var det dags att göra iordning dom inför en tur. Jag var överlycklig att bara få umgås lite med hästar igen, och att dessutom får göra det med människor som är oerhört trevliga och varma är riktigt underbart. Jag kände ju inte dom sen innan så jag var ju riktigt nervös (är alltid nervös när jag ska träffa folk jag inte känner) men det släppte på en gång. Jag kände mig liksom som en i gänget och kunde prata, skratta och skämta som jag brukar göra. Hur som helst så blev vi klara och jag fick veta vilket häst jag skulle rida. Ett fuxsto vid namn Rjód från Björnforsen (yes, jag snokade och googlade upp namnet). Precis när vi skulle rida iväg så kom jag inte upp. Haha, jag hade ju inte ridit på över ett halvår så alla muskler var borta. Men med lite hjälp så lyckades jag kravla mig upp. Herregud vad stel jag var. Men väl uppe kände jag mig som hemma. Och verkligen när vi red iväg också.
Åhh vilken underbar häst jag fick rida. Precis min typ av häst. Pigg och frammåt, riktigt rolig häst. Lite fräck och sådär, men när det lossnade så var hon riktigt underbar. Jag satt nog med värödens största leende och det såg säkert riktigt fånigt ut haha. Men hon var helt underbar att rida. Är så glad att jag fick rida henne. HAPPY! Så vi var ut ca en timme innan det vart dags för lunch. Då hade dom andra (12 st från ett företag) lagat mat. Dom gjorde egna tortillas och wookade grönsaker med kyckling och fläskfile (tror jag det var). Så fruktansvärt gott. Sen red vi hem igen och jag körde iväg lite hästar till deras olika hagar. Sen var det klart ute hos hästarna för min del. Jag gick in och bytte om och sen kom Maria in. Den stora anledningen till att jag åker dit är nämligen för att jag ska träffa henne under flera veckor för KBT. Jag vet inte hur mycket jag kommer skriva om detta, men lite kommer jag berätta om såklart. Och hur det går osv. Men allt känns hur bra som helst och jag är verkligen riktigt nöjd med upplägget och jag tror det kommer bli super!
Det är ju bara ett stort steg för mig att ta tåget själv och träffa folk jag inte känner (även fast jag visste vilka dom var).
När jag kom hem igår gjorde jag och älsklingen tacos och kikade ett avsnitt Supernatural. Sen slocknade jag, helt utmattad.
När jag vaknade imorse så kunde jag inte röra mig. Träningsvärk i varenda liten del av kroppen som man kan ha träningsvärk i. Men det är en underbar känsla. Jag älskar det.