Mammas
Trådstartare
Ett yrke som jag tror kan vara kul är Logoped - du har kanske inte så mkt användning av dina gamla pluggmeriter - men du får jobba med människor (om jag kan tänka mig passar dig) men inte de som du "kommer ta med hem" tror jag.
Eller en samordnare på SL - jag har länge efterlyst en sån som dessutom har en hjärna - tänk att få komma på listiga lösningar på busstrafiken så att den ska klaffa? Det borde väl lite logistikkunskaper kunna bidra med.
Tullen tror jag har egna utbildningar till stor del - det kan nog också vara kul - men slitigt med skiftjobb - å andra sidan är du säkert van vid det
Ja, jag har funderat på logoped tidigare, får kolla upp hur stor efterfrågan det är på det.
Jag tror att jag skulle trivas inom det mesta inom logistik, jag tycker att sånt är roligt. Sedan om det är SL, något annat privat företag eller offentligt spelar inte så stor roll, jobbet verkar roligt. Det finns ju även YH/KY (heter det så?) inom logistik, men lägger nog hellre till ett år och får en högskoleexamen isf. Det känns som att det ger bättre meriter, om inte i verkligheten så iaf på pappret.
Jo, jag hade tänkt hålla ögonen öppna efter lediga tjänster där, men många verkar kräva en högskoleutbildning innan. Men det står ju i respektive annons så kanske bara är de som varit uppe när jag kollat som krävt det. Alltså hittar jag ett bra och roligt jobb behöver jag ju nödvändigtvis inte plugga, men det känns lite som att det krävs för att få ett roligt och stimulerande jobb idag. Skift funkar så länge det inte är natt, det går tyvärr inte. Men helger och kvällar, det fixar jag.