Vad ska jag bli när jag blir stor? (OBS: utvikningstråd deluxe)

Väcker tråden till liv då jag fortfarande funderar. :p Är det någon som har erfarenhet av samhällsplanerare? :)

Ja, en del. Som samhällsplanerare är det vanligaste att man antingen har en samhällsvetenskaplig utbildning eller en bakgrund som civilingenjör. Vet dock inte riktigt vad som skiljer i själva arbetsuppgifterna. I alla fall i Stockholmsområdet finns ett stort behov av samhällsplanerare med utbildning till ingenjör/planarkitekt och liknande. Jag jobbar nära flera samhällsplanerare med ingenjörsbakgrund och deras jobb verkar superkul! Som samhällsvetare är det betydligt svårare att få jobb.
 
Ja, en del. Som samhällsplanerare är det vanligaste att man antingen har en samhällsvetenskaplig utbildning eller en bakgrund som civilingenjör. Vet dock inte riktigt vad som skiljer i själva arbetsuppgifterna. I alla fall i Stockholmsområdet finns ett stort behov av samhällsplanerare med utbildning till ingenjör/planarkitekt och liknande. Jag jobbar nära flera samhällsplanerare med ingenjörsbakgrund och deras jobb verkar superkul! Som samhällsvetare är det betydligt svårare att få jobb.

Hittade en utbildning på SU om tre år som heter samhällsplanerarprogrammet. När jag kollar statistik för jobb finns det bara för handläggare och där ser det tufft ut med jobb där framöver. Men yrket i sig är ju bredare, och där hittade jag inga prognoser. Kul jobb är ju verkligen viktigt, så det låter lovande! :D
 
Min fd. fru var tullare jobbade i Frihamnen hon tyckte det var ett toppenjobb, spännande
och intressant.
 
Jag jobbar som verksamhetsutvecklare på ett studieförbund, hur roligt som helst! Logistik, människor och mycket frihet att styra över/utveckla sitt eget jobb. Eftersom folkbildning bygger på frivilligt deltagande är det sällan några sura miner. Jag har dessutom turen att få jobba mot föreningar som även är ett intresse för mig, som tex hundklubbar.
 
Jag jobbar som verksamhetsutvecklare på ett studieförbund, hur roligt som helst! Logistik, människor och mycket frihet att styra över/utveckla sitt eget jobb. Eftersom folkbildning bygger på frivilligt deltagande är det sällan några sura miner. Jag har dessutom turen att få jobba mot föreningar som även är ett intresse för mig, som tex hundklubbar.

Det låter roligt! Hur är det med utbildning, jag hittar mest vidareutbildningar när jag söker på verksamhetsutveckling på antagning? Är det YH som gäller, eller finns det högskoleutbildingar, vilket område gäller då? :)
 
Det låter roligt! Hur är det med utbildning, jag hittar mest vidareutbildningar när jag söker på verksamhetsutveckling på antagning? Är det YH som gäller, eller finns det högskoleutbildingar, vilket område gäller då? :)
Jag vet faktiskt inte riktigt. På mitt kontor är det viktigare att man har rätt personlighet, är intresserad av de områden man ska jobba med, gärna har varit engagerad i en eller flera medlemsorganisationer och gillar folkbildning som idé. Jag har en del administrativ utbildning, lite ekonomi och sociologi, och det tror jag var en bonus.
 
Jag vet faktiskt inte riktigt. På mitt kontor är det viktigare att man har rätt personlighet, är intresserad av de områden man ska jobba med, gärna har varit engagerad i en eller flera medlemsorganisationer och gillar folkbildning som idé. Jag har en del administrativ utbildning, lite ekonomi och sociologi, och det tror jag var en bonus.

Ok, tack! :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
842
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Jag får börja med att jag trivs ypperligt med mitt nuvarande yrkesval! Jag jobbar som medicinsk sekreterare och favoritsysslan där är...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 962
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag känner mig less och låst. Jag vill göra något annat med mitt liv men vet inte var jag ska börja. Helst hade jag velat jobba inom...
2
Svar
30
· Visningar
2 947
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Såhär nåt år efter att jag fyllt 30 så verkar jag ha hamnat i den berömda trettioårskrisen och funderar mycket över vad jag vill göra...
Svar
18
· Visningar
1 867
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp