Vad ska förberedas innan??

Sv: Vad ska förberedas innan??

Varför fick jag inte det när jag ändå var på UL? Lite märkligt, ska man behöva greja med det också nu. Hade inte någon aning om det - då hade jag ju såklart frågat om det, så typiskt!

Din barnmorska skriver ut det efteråt. Man brukar ju göra ul i v.18 sen besöker man bm kring v. 22-25 och då får man moderskapsintyget (i alla fall här jag bor) är man första gångsföderska blir man här kallad till en "mitt-träff" kring v.20 med en massa andra mammor så får man all info om vad som kommer hända framöver.

TACK för en tydlig lista!!
En fråga bara: Om jag har olika arbetsgivare och inet vet mitt SGI just nu då? Är ju timsanställd..

Du lämnar en stor bunt med papper åt dem i slutet av graviditeten :D
Kompis till mig med fick sin SGI fastställd i graviditetsvecka 38.

Och ang. journalen som Cilla skrev, här kan man få den skickad till sin mail ;) Eller så får man fråga innan man går hem från BB om de kan skriva ut allt. Min journal ligger ju i datorn, så jag har inga papper alls.

Din barnmorska skriver ut det efteråt. Man brukar ju göra ul i v.18 sen besöker man bm kring v. 22-25 och då får man moderskapsintyget (i alla fall här jag bor) är man första gångsföderska blir man här kallad till en "mitt-träff" kring v.20 med en massa andra mammor så får man all info om vad som kommer hända framöver.

Ahaa, okej nu är jag med!
Den där mitt-träffen har jag inte hört talas om, den hade jag väldigt gärna blivit kallad till. Men så är det kanske inte här i vår kommun? Blir man kallad till den automatiskt där du bor?

Du lämnar en stor bunt med papper åt dem i slutet av graviditeten :D
Kompis till mig med fick sin SGI fastställd i graviditetsvecka 38.

Och ang. journalen som Cilla skrev, här kan man få den skickad till sin mail ;) Eller så får man fråga innan man går hem från BB om de kan skriva ut allt. Min journal ligger ju i datorn, så jag har inga papper alls.

Hahaha, en stor bunt papper? Vd tråkigt för den som ska gå igenom det! vad är det för papper, typ? Jag är verkligen hel-kass på sådant här. Samtidigt är jag ett kontroll-freak som vill ha stenkoll på allt, därför tar jag reda på så mycket jag bara kan nu, i god tid :D

Nej de frågade mig när jag väntade första barnet och ringde efter UL för att boka in nästa besök om jag ville gå på mitt-träffen. Sen hade de 3 st träffar i slutet av graviditeten 2 på MVC och ett studiebesök på förlossningen.
FK har hela tiden föräldrautbildningskurser, kolla på deras hemsida eller om de sitter någon lapp på MVC med vilka datum de är där du bor.

vad är det för papper, typ?
Lönespecifikationer, arbetsgivarintyg och sånt tråkigt :p

Nej de frågade mig när jag väntade första barnet och ringde efter UL för att boka in nästa besök om jag ville gå på mitt-träffen. Sen hade de 3 st träffar i slutet av graviditeten 2 på MVC och ett studiebesök på förlossningen.
FK har hela tiden föräldrautbildningskurser, kolla på deras hemsida eller om de sitter någon lapp på MVC med vilka datum de är där du bor.

Lönespecifikationer, arbetsgivarintyg och sånt tråkigt :p

Åh, vad jag tycker om sådana som du - snabba och tydliga svar :D
ja, det lär ju bli en hel bunt med tråk-papper att skicka in mot slutet, tråkigt för mig och dem, men va fasen. Ska man få mamma-penning så ska man, det är väl lika bra att ligga i som en rem så det blir gjort i tid helt enkelt.
Tack än en gång för dina svar, de hjälper mig mycket!

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 380
Senast: ginnies
·
Gravid - 1år Har en fråga angående detta med föräldrapenningen. Jo, jag tog studenten 2006 och jobbade som timanställd till dess att jag började...
2
Svar
23
· Visningar
2 636
Senast: Armani__
·
Övr. Barn Så här är det. Som några snappat upp är barnfrågan, graviditet och förlossning en jätteproblematisk fråga för mig. Nu har jag iaf...
26 27 28
Svar
540
· Visningar
47 979
Senast: Björk
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 724
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?