Sv: Får inte träffa läkare förrän jag är gravid - ge mig råd!
Ja för relationen till barnet blir starkare ju längre tiden går
De första 12 veckorna är det ju en ökad risk för missfall, då kanske man inte vill tänka så mkt på det utan bara vill att tiden ska gå. Sen kan man börja slappna av. På det sen kanske magen börjar puta och strax efter är det dags för UL och man kanske känner rörelse.
Jag hade i alla fall en relation till Rasmus när han låg i magen och en annan sen när han var född. Fick lixom lite lära känna honom på nytt på utsidan.
Medan tex jag skulle bli alltmer knäckt allteftersom tiden gick, nu vet jag inte vad jag skulle göra om ngt gick fel. I vecka 8 var det ngt jag räknade med, efter vecka 12 började jag hoppas osv. Så det är en hel värld av skillnad för mig mellan vecka 8 och vecka 40. Och som sagt varför kan man inte vara ledsen över ett foster? Jag tror att det i alla fall är ganska många som tycker att det är värre att förlora ett foster, efter v 24 ett barn, ju längre man burit det.
Ja för relationen till barnet blir starkare ju längre tiden går
De första 12 veckorna är det ju en ökad risk för missfall, då kanske man inte vill tänka så mkt på det utan bara vill att tiden ska gå. Sen kan man börja slappna av. På det sen kanske magen börjar puta och strax efter är det dags för UL och man kanske känner rörelse.
Jag hade i alla fall en relation till Rasmus när han låg i magen och en annan sen när han var född. Fick lixom lite lära känna honom på nytt på utsidan.