Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tatueringen har blivit av med all gegga som blir under natten under plasten och är nysmord :) Nu lite te och frukost. Är så himla glad att jag kunde beställa mitt favoritte från Gerdas te, ett julte med saffran, rosepeppar, apelsin och chili. Det är :love::love::love: Så jag köpte 2 hekto på en gång :angel: Ska kanske bunkra upp lite innan det försvinner ur systemet igen då det är ett julte.

Nu har jag hittat hit.
Ligger på sängen och kollar på mitt akvarium. Vet inte om jag ska köpa fiskar idag eller imorgon.
Än har inte katterna hittat det...

Tog mig en rejäl sovmorgon och knatar förvirrat ut på trappen för en morgoncigg. Då vaknade jag när jag såg att grannen försöker göra grimmor av grimskaft till mina två hästar som uppenbarligen är på fel gård.
Pinnen marscherar rakt genom staketet lite då och då. För att göra saken värre har båda mina hoppat in till grannens hästar. Antar att de vill gå i flock...

Hallå allsmäktiga buke!
Tantens hemtjänst köpte igår em en grillad kyckling som de la på köksbänken för att svalna. Nu när jag kommer dit ligger den kvar på bänken. Måste blivit ngt missförstånd (typ att tanten sagt "jag lägger in den i kylen sen" och glömt :angel: ). Nu är frågan. Bör man kasta den? Tantens förslag är att jag ska ta en tugga och sedan avvakta samt därefter meddela henne om "kusten är klar". Jag är mer tveksam :rofl:

Hallå allsmäktiga buke!
Tantens hemtjänst köpte igår em en grillad kyckling som de la på köksbänken för att svalna. Nu när jag kommer dit ligger den kvar på bänken. Måste blivit ngt missförstånd (typ att tanten sagt "jag lägger in den i kylen sen" och glömt :angel: ). Nu är frågan. Bör MSN kasta den? Tantens förslag är att jag ska ta en tugga och sedan avvakta samt därefter meddelachrnne om "kusten är klar". Jag är mer tveksam :rofl:

Tveksamt. Du kanske klarar det om det finns lite "skräp" i den men hon som är gammal med lite kassare immunförsvar kanske blir jättesjuk. Kyckling, fisk/skaldjur och ris är de saker jag är extremt försiktig med.

Hallå allsmäktiga buke!
Tantens hemtjänst köpte igår em en grillad kyckling som de la på köksbänken för att svalna. Nu när jag kommer dit ligger den kvar på bänken. Måste blivit ngt missförstånd (typ att tanten sagt "jag lägger in den i kylen sen" och glömt :angel: ). Nu är frågan. Bör man kasta den? Tantens förslag är att jag ska ta en tugga och sedan avvakta samt därefter meddela henne om "kusten är klar". Jag är mer tveksam :rofl:
Jag gillar verkligen din tant :D

Tveksamt. Du kanske klarar det om det finns lite "skräp" i den men hon som är gammal med lite kassare immunförsvar kanske blir jättesjuk. Kyckling, fisk/skaldjur och ris är de saker jag är extremt försiktig med.
Tanten brukar alltid ha maten framme eller ställer in det i ugnen och riset kan vara i riskokaren i flera dagar och hon äter av det och hon har inte blivit sjuk än under dom 10 år vi bott ihop

Tanten brukar alltid ha maten framme eller ställer in det i ugnen och riset kan vara i riskokaren i flera dagar och hon äter av det och hon har inte blivit sjuk än under dom 10 år vi bott ihop

Fast har man nedsatt immunförsvar (som tex jag och många äldre) kan det snabbt bli riktigt illa plus att mängden "skräp" en normal människa inte blir sjuk av kan göra oss sjuka :)

Fast har man nedsatt immunförsvar (som tex jag och många äldre) kan det snabbt bli riktigt illa plus att mängden "skräp" en normal människa inte blir sjuk av kan göra oss sjuka :)
Det har du säkert rätt i att man ska vara försiktig .Tanten är väl van att äta mat med mycket skit i med tanke på deras klimat där hon kommer ifrån .Kanske därför dom vräker på kryddor så maten nästan brinner

Mekade ihop lite té för att somna i natt... en släng guteblandning, en släng pepparmynta och en o en halv släng kamomillblommor... Det blev ruggigt gott men också ruggigt varmt. Så det blev en halv kopp innan jag ställde resten på svalning och gick o lade mig. Nu sitter jag och smuttar på ett alldeles förträffligt isté och funderar på om jag kommer sova resten av dagen... Men nää, pepparmyntan håller nog liv i mig.

Och jag får väl brygga lite kvällsté tidigare, så det hinner bli "isté" innan jag går och lägger mig. För det här var inte dumt alls. Jag köpte en hel hög med olika örter, bär och kryddor från en kryddgård för några veckor sedan, så det är kul att experimentera lite.

Har packat alla mina kläder inför flytt i morgon, sen farit in till staden (just kidding, jag bor ju i ett land som enbart är stad (just kidding igen, det finns faktist regnskog här och där!)). Nu har jag lyckats med att:
  • Köpa BH
  • Prova sex skjortor inne på H&M, ingen passade. Men jag förtjänar tapperhets medalj för att jag stod i en kö.
  • Jag köpte grejer till mitt Secret Santa offer
  • Köpte några sorts örhängen, de GNISTRAR och kom i en liten onödig sammets påse.
  • Köpte en Lego Star Wars julkalender (till ehh, harkel, eh, ja....jag och brorsan kanske kan dela på den) och ett Lego Star Star Wars paket med grejer i. Det kostade tillräckligt för att jag skulle få en gratis death star axel väska som jag funderar på om jag behöver eller om syrran kan få den. Allt inhandlades under en gigantisk AT-AT.
  • Köpte julgrans bollar i glas som har hand målats invändigt i julklapp till i princip alla (fast pappa får coasters med Tintin motiv)
  • Handlat ett rätt stort batteri, massa el wire jag kan löda ihop med grejer och mikrofoner att leka med.
  • varit till IKEA och köpt Svenska jul grejer typ pepparkakor och sill till julpartyt ikväll

Kom hem, tappade det väldigt tunga batteriet på tån, somnade och har nu vaknat och insett att mitt rum nu är tio gånger värre än innan och jag behöver flytta ut imorgon :yuck: efter ett party kvällen innan :wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag tänkte testa göra lyckokakor med saffran eller pepparkakssmak att ta med till julfirandet i år. Men, vad sjutton kan jag skriva i...
Svar
13
· Visningar
443
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
310
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 184
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 214
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar