@tornblomma
Komiskt att DHL är lite halvt värdelösa på fler ställen.
Hade leverans igår, personen ringer mig typ fem gånger för att säga att de står utanför dörren (och lägger på efter 10 sekunder varje gång, helst mitt i en mening med instruktioner från mig. Jag var ej på jobbet), men dörren är låst
Självklart är dörren låst liksom, det är ju inte precis som att vi kan tillåta vem som helst att springa runt i labbet utan uppsikt, Jag typ "Du kanske ska knacka på dörren?"
Till slut ringer personen tillbaka och säger att nu är de innanför dörren. Personligen var jag helt konfunderad över hur personen har lyckats ta sig innanför dörren utan att som en vanlig kurir lyckats faktist haffa en kollega och få personen att hjälpa dem men ok. Jag "Så du kanske ska få tag på en person som jobbar där och be dem att hämta brevet som jag har lämnat på mitt skrivbord" (det behövde nämligen betalas import skatt, inte ovanligt). Personens svar "Jag kan inte ta brev från ditt skriv bord".
Nä det är ju rätt jävla uppenbart, vilket kanske är anledningen till att han behöver haffa en kollega.
Efter några minuter ringer personen igen för att meddela att de inte har växel
Tillslut ringer min kollega upp för att det börjar bli lite tradigt, hon försöker betala med kort. Men det var också krångligt, så tillslut blir hon less och växeln var i slutändan enbart 1.80 (hur fan man inte har det på sig vet jag inte) så han fick behålla det.
När jag väl kom in på jobbet visade det sig att det var kollegan som hade haffat den väldigt förvirrade DHL personen innanför dörren, som inte visste vem det var han skulle leverera till. Kollegan drog slutsatsen att de tar nog till mig, för det stod ett stort meddelande på whiteboarden innanför dörren om att import skatten till DHL fanns på mitt skrivbord (DVS stort jävla meddelande precis framför näsan på leverans personen, och jo, mitt namn stod på paketet). När han inte hade växel hade han sagt till henne att han kunde inte ta kort, men kanske nets (samma sak
) om han fick ta kortet med sig
Slutsatsen var att vi båda ansåg att han var helt jävla värdelös och att vi aldrig har dessa problem med UPS
De är till och med som att UPS inser att de behöver ha växel med sig när de behöver ta betalt för import skatt