Vad ser ni?

Miss Sixty

Trådstartare
Har här en film på min häst i Mars 2005 precis innan en vi åkte in för en ny hälutredning.

http://media.putfile.com/Mars-2005Longering

När ni tittar på filmen vad kan ni se var tror ni hältan kommer ifrån?

Hästen är redan utdömd och avlivad på grund av sinna problem och jag vet hennes diagno men skulle vara intressant och vetta vad ni ser.

Här är en bild på hästen mitt under en behandlingsperiod:
{4E8C63B7-00C8-4992-AECA-20465340BB58}.jpg

/ - Är tacksam över att slippa påhopp.

Sv: Vad ser ni?

Det verkar vara något fel på filmen, då jag bara ser ett halvt steg ungefär och sen stoppas den.... :(

//Alice

Tycker den visar v.fram o h.bak... Fast jag skulle nog vilja säga att h.bak är där problemet sitter, v.fram är bara sekundär hälta skulle jag tro. Tycker den ser ganska stel ut i hasen och det ser ut som den rör h.bak i en cirkel-liknande rörelse. Har haft en häst som hade cirkel-liknande rörelse ena bak o den hade problem med bakknä o höft på samma ben. Äsch...jag bara gissar lite här..! Jag kan vara helt ute o snöa... :o

Usch, stackarn ser ut att ha mycket jobbigt och försöker på alla vis kompensera med vänster fram....Lite svårt dock att få en bra bild på hela rörelsemönstret. Skulle velat ha en frekvens i motsatt varv för att kunna jämföra lite...Men has eller bakknä eller höft? Min förra häst hade artroser i knäna och hade ett liknande rörelsemönster...vilket visade sig när vi lagt bedövning på det ena knät, då fick vi ungefär samma rörelser som på din lilla filmfrekvens här.:cool:

Ser ut som att hältan kommer från något som sitter högre upp än benet, dock är det ju svårt såklart att säga exakt varifrån hältan kommer genom att enbart se en liten filmsnutt.....

Tycker inte det ser ut som om hältan kommer från benet utan från någon låsning av något slag i någon led, någon nerv eller i korsryggen... fast jag kan egentligen ingenting... skriver bara vad jag tycks se....

Kan du inte säga vad diagnosen var...?? Nyfiken jue..!! :bump:

i början av filmen ser de ut dom att de sitter hög upp i vänster fram, men sen ser de ut som de är korset ner på höger bak :confused:
Vill gärna veta var de är?? *nyfiken*

Hej!

Min har sett ut så i flera gånger. Är behandlad i ländryggen 2 ggr av veterinär, men när det kom tillbaka tredje gången åkte vi till klinik som hittade knäledsinflammationer båda bak. Nu är hin superfräsch(peppar peppar) kan det vara nåt sånt??/ Lavinia

Vid första anblick kan jag bara se att det är något i höger bak. Det är som att hästen sjunker ihop med hela rumpan när han sätter ner det bakbenet.

Jag har svårt att se om det sitter högt eller lågt.

Tror det kommer ifrån h. bak. Sen är det något med v. fram men vet inte riktigt vad. Hon ser även spänd ut i länden och spänner sig när hon sätter ner h.bak men det ser även ut som det verkar vara nåt med v.bak i början. Man ser att hon har ont.

Senast ändrad av en moderator:

Tycker det ser ut som hälta höger bak, hög hälta från knä/korsband. Hon niger rätt mkt och försöker avlasta det i ryggen

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 758
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 660
Senast: svea
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 228
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 288
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar