Vad sätter ni på grillen?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare tott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 2 827

tott

Trådstartare
Förutom kött och fisk - vad grillar ni?

Tycker att jag kört samma koncept så länge nu, så jag vill ha lite förnyelse.
Nån god kall sås som passar till önskar jag också recept på.

Förutom kött och fisk - vad grillar ni?

Tycker att jag kört samma koncept så länge nu, så jag vill ha lite förnyelse.
Nån god kall sås som passar till önskar jag också recept på.

Jag grillar ofta fyllda champinjoner (ädelost och Philadelphia som mosas ihop) och baconlindad sparris. Vill man ha vego är det ju bara att grilla sparrisen som den är utan bacon. Halloumi om man gillar det är ju också tacksamt att grilla.

Gör jag kall sås blir det oftast tzatziki men den går ju att variera i det oändliga med andra grönsaker som tex morot. Jag är ju barnsligt förtjust i rödlök så ibland har jag i det i den också.

Halloumi, paprika, potatis, marinerade champinjoner, aubergine, citron- och olivoljemarinerad spetskål är gott. Så även foliepaket med t. ex. färsk lök, tomater och en klick smör. Grillar man kött är fransk potatissallad gott till, då behöver man ingen sås.

Filadelfiost med lite honung och svartpeppar i passar bra till grillat:) jag gillwr att grilla paprika fyllda med fetaost :) och majs!

Halloumi är klassikern, squash som jag bara skivar, fyllda champinjoner (ta ut foten och fyll med valfri färskost), majskolvar, tacobröd fyllda med ost (två vanliga tacobröd med riven ost imellan somman sedan delar i tårtbitar när man grillat klart, går ju även att ha tex skinka i), för länge sen var jag på en grillbuffe där vi fick späda grillade morötter, det var nåt på morötterna också men minns inte vad, dock var det supergott! Kanske finns nåt på google :)

Kan väl dela med mig av mina egna grillgrejer också.
Champinjoner fyllda med vitlöksost - i folie
Zuccinibitar med smör och örtsalt - i folie
Ibland halloumi med olja och chilipulver och ibland förkokt majs

Min sås består av Creme fraiche, sweet chili-sås, vitlök och yttepytte salt

Halloumi, paprika, potatis, marinerade champinjoner, aubergine, citron- och olivoljemarinerad spetskål är gott. Så även foliepaket med t. ex. färsk lök, tomater och en klick smör. Grillar man kött är fransk potatissallad gott till, då behöver man ingen sås.

Åh spetskål glömde jag ju :love: Så gott!

Halloumi är ett måste för mig, och jag vill gärna ha sparris. Lite sallad på sidan och gräddfil istället för sås så är jag nöjd.

De fyllda champinjonerna som nämnts måste jag prova framöver! :d

Senast jag grillade hade vi lax, havskräftor och räkspett. Till det en asiatiskinspirerad sallad, med grillade babytomater och sparris. Sååå gott!
F720D213-9122-40F9-95AA-E460911EDC7F.webp

Halloumi är klassikern, squash som jag bara skivar, fyllda champinjoner (ta ut foten och fyll med valfri färskost), majskolvar, tacobröd fyllda med ost (två vanliga tacobröd med riven ost imellan somman sedan delar i tårtbitar när man grillat klart, går ju även att ha tex skinka i), för länge sen var jag på en grillbuffe där vi fick späda grillade morötter, det var nåt på morötterna också men minns inte vad, dock var det supergott! Kanske finns nåt på google :)
https://www.arla.se/recept/helgrillade-morotter-med-honungsglaze-och-ostkram/

Det var nog nåt sånt här vi fick!!

Jag är enklare än enklast.
Grillar halloumi, gör sallad med tomat, avokado och rödlök, creme fraiche med franska örter till.
Gott och kräver noll skills av mig.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 481
Senast: Dentaku
·
Mat Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker...
Svar
9
· Visningar
890
Mat Jag har både fransyska och högrev i frysen och har tänkt använda det till köttgryta respektive gulaschsoppa. Men vilket kött passar bäst... 2
Svar
22
· Visningar
967
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 323
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Valp 2025