Vad säger val av parkering om människor?

1. Nära. Alltid smockfullt och behagligt nära
2. Lite lagom. Finns några tomma platser och hyfsat nära ingången
3. Ute i ödemarken. Det är fler tomma platser än bilar och man får gå en bit till affären.

Oj, det beror på vilket humör jag är på.
1. Väljer jag om jag åker utan barn, och jag känner att jag vill finslipa på min bilkörning/parkering.
2. Oftast när barnen är med, då behöver jag inte ha superkoll på 10åringen medan jag lastar i och ur.
3. Väljer jag när jag inte hunnit med någon promenad hemma, så jag får känna mig lite nyttig

Jag trodde alla var som mig så jag har inte reagerat mer än på äldre herrar som helst kör så nära de kan :angel:

Jag parkerar gärna bredvid andra bilar, tycker att det är lättare att se hur jag står i rutan då. Parkerar jag på tom yta måste jag alltid öppna dörren för att kolla hur nära linjerna jag står. Är det mycket folk och bilar i rörelse parkerar jag dock gärna lite längre bort och använder benen, eftersom jag tycker det tar mer tid än sparar tid att behöva vänta, krypköra och kryssa med bilen.

Edit: Vet inte vad det säger om mig. En smula rastlös kanske?

Jag börjar med att leta nära, finns inte det så någonstans i mitten. Finns det inte där heller så kör jag nog ett varv till för att endast i nödfall parkera långt bort.
Har aldrig funderat på parkeringsbanor, kul tråd. :)

Lite både och. Vill inte få märken i dörrarna så ett tag parkerade vi tamefanken så långt bort man kunde komma där det var helt tomt. Med resultat att det alltid stod en bil brevid oss när vi kom ut :banghead: Så då gav vi upp.
Numera letar jag oftast efter den allra närmaste parkeringen jag kan hitta. Jag tar gärna en familjeparkering, lite mer rum för dörrarna och lite mindrisk att nån slänger upp dom i min bil.

Lite både och. Vill inte få märken i dörrarna så ett tag parkerade vi tamefanken så långt bort man kunde komma där det var helt tomt. Med resultat att det alltid stod en bil brevid oss när vi kom ut :banghead:

Hehe, jag är den där snubben som gärna ställer mig bredvid en annan bil på en i övrigt tom parkeringsplats :p (Fast numera brukar jag försöka tänka på att köra fram till platsen framför i så fall, ifall det skulle vara så att personen bredvid vill så ensam)

När jag parkerar så brukar ju jag ställa mig på några speciella platser beroende på vilken affär jag är vi. Inte jättelångt från ingången men inte heller nära då jag inte vill ställa mig mitt i klungan. Speciellt inte nu när jag kör runt i syrrans enorma bil. Mamma tycker jag parkerar dödligt långt bort alla gånger men det tycker inte jag. Har jag däremot ont så kan jag försöka haffa åt mig en plats närmare ingången men annars har jag ju två friska ben att gå med :) Jag gör det enkelt för mig anser jag.

Jag parkerar där jag hittar en ledig ruta, ställer mig gärna lite lagom ifrån ingången av den enkla anledningen att jag slipper ha 734 stycken personer som rör sig runt bilen när jag ska backa/köra iväg.

Står där det är lite lagom, men oftare längre bort än nära. Tar ofta första bästa parkering, för jag orkar inte åka runt massa varv. Har en ganska stor bil, så kan inte stå överallt beroende på hur andra har parkerat och rutorna ser ut.

1. Nära. Alltid smockfullt och behagligt nära.
3. Ute i ödemarken. Det är fler tomma platser än bilar och man får gå en bit till affären.

När jag ska parkera på en större parkering kollar jag in eventuella platser så snart jag ser parkeringen om jag har min åretruntbil. Ställer mig oftast en bit från närmast. Aldrig i helvete att jag står o väntar på plats nära om det finns platser lång bort. Jag orkar gå.

Med finbilen ställer jag mig alltid långt bort och oftast t.o.m. över fyra plaster för jag vill definitivt inte ha dörrslag i den.

Jag tänker på det ibland när jag är på affärer med stor parkering. Man kan ju nästan dela in det i 3 kategorier:

1. Nära. Alltid smockfullt och behagligt nära

Jag är en sån som parkerar nära och blir lite stolt varje gång jag lyckas få en superparkering när det är tjockt med folk.
Jag har alltid undrat över vilka de där är som parkerar så långt bort man nästan kan komma. Handlar det om människor som är fruktansvärt dåliga på att parkera så de vill ha stor marginal? Är det människor som absolut inte vill ha lacken repad. Är det människor som absolut vill ha vardagsmotion så mycket som möjligt? Visst att en del ställer bilar på parkering när de samåker eller så och då ställer sig långt bort av hänsyn, men alla bilar i ödemarken är ju inte så.

Vilka är ni och vilka tankar har ni om andra parkerare?
Jag är lat och från ödemarken, så jag parkerar i ödemarken. ;) Jag har aldrig förstått varför man skulle vilja stå nära ingången, tränga in sig bland alla andra, liksom? :confused: Det känns jobbigare än att gå hela parkeringen.

Jag vill helst inte ha bilar bredvid alls, jag litar på min egen bilkörning men inte på andra... :angel:

Kul med en sån här tråd, nu fattar jag bättre varför andra gör som de gör (läs: parkerar vid ingången). :)

/Lady_S

Ofta rätt långt bort, satsar på parkeringsplatser med gott om plats då jag måste manövrera småbarn på båda sidorna. Har varit med om att blivit så inparkerad att jag inte kunde få in babyn (det gick inte att öppna dörren tillräckligt) och efter det är jag ännu mer noga med att ha fri flyktväg så gott det går.

Jag har aldrig tänkt på det tidigare, men jag är visst väldigt väderstyrd när det kommer till val av parkering inser jag nu. Om solen gassar och det är varmt så ska jag ha skuggplatsen, även om jag får gå längst av alla glada "parkörer". Regnar det så söker jag mig så nära entrén jag kan komma, trots trängsel och allmänt kaos. Och mitt i vintern är jag förstås ute efter en plats i solen... om det så bara är en ynka blek liten solstrimma som försvunnit långt innan jag är tillbaka. Call me desperate! :D I mulet väder väljer jag helst en plats med gott om svängrum, så i allmänhet inte på alltför bekvämt avstånd.

Bor i ödemarken och parkerar i ödemarken. Hatar att handla och gå i affärer. Lika så trängsel och trängsel på parkeringar.
Med vänlig hälsning
Pudlan

Eftersom jag har en stor flådig Audi med egen namnskylt så står jag naturligtvis på två rutor, eller framför ingången.

:mad: , obs ett skämt. Men så ser det ut vid min affär.

Jag brukar försöka parkera rätt nära dit jag ska, av enda anledningen att jag är bekväm, men inte så att jag kör runt och letar lediga platser om jag ser att det finns lite längre bort. Finns det två rutor mot varandra ställer jag mig där så att jag slipper backa in/ut, också för att jag är bekväm.

Så långt bort som möjligt iom att folk inte har något samvete och gärna slänger upp sina egna dörrar för att sedan köra därifrån...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 856
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 900
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 491
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V