Vad säger val av parkering om människor?

Första bästa plats utan några funderingar el bekymmer meeeen ogillar stolpar i p -garage tycker platserna bredvid känns jätte trånga :crazy: Så dessa undviker jag helst :D

På Ikea försöker jag alltid parkera så nära utgången som möjligt, det är ju när man ska ut man är tungt lastad. :D

Tycker det är en så marginell skillnad mellan in och utgång på "mitt vanliga" IKEA. Plus att jag tycker det är lite kul/utmaning att få dom där möbelvagnarna att ta sig dit jag vill :-)

/L

Jag är en som helst parkerar nära, men ibland blir det längre bort, det har hänt att jag kommit ut från affären och tänkt tanken "vafan, parkerade jag sååå långt bort?" :p Kör också gärna igenom så jag slipper backa (speciellt kvällstid för jag har mörkt tonade bakrutor så det är jobbigt att se) mest för jag är bekväm av mig :) På Ikea parkerar jag numera på miljöparkeringen pga den nya bilen så då kommer man nära ingången :up: men långt från utgången :down:
I parkeringshus undviker jag pelare, och backar helst in i rutan.
Min käre far däremot letar alltid parkeringen närmast ingången, hade han kunnat hade han ställt sig precis utanför dörrarna :rofl: Mamma däremot ställer sig helst på "öde-sidan" då hon inte är bekväm med att parkera.

Jag brukar inte knö in bilen där alla andra står, orka liksom.

Står gärna en bit bort, så jobbigt är det inte att gå. Och det finns säkert andra som är i större behov av att parkera nära.

Men jag undviker att handla när alla andra gör det så det är sällan särskilt långt att gå...

Precis så. Vill inte köra in där det är som mest packat för det är säkert fullt ändå och då måste man böka sig ut och ändå leta sig utåt kanterna, vilket tar tid. Bättre då att snabbt ställa bilen en bit ifrån och knata fram.

Jag tror att jag är skaplig på att parkera men ställer mig ofta så nära jag kan, speciellt nu på vintern.

Jag går illa vissa dagar och nu är det halt. Ramlar jag vet jag inte vad som händer.
Plus att jag är en rushig sort. Oklart varför. Jag vill att det ska gå snabbt. Kort väg att gå, snabb handling. :confused: :o

Jag tänker på det ibland när jag är på affärer med stor parkering. Man kan ju nästan dela in det i 3 kategorier:

1. Nära. Alltid smockfullt och behagligt nära
2. Lite lagom. Finns några tomma platser och hyfsat nära ingången
3. Ute i ödemarken. Det är fler tomma platser än bilar och man får gå en bit till affären.

Jag är en sån som parkerar nära och blir lite stolt varje gång jag lyckas få en superparkering när det är tjockt med folk.
Jag har alltid undrat över vilka de där är som parkerar så långt bort man nästan kan komma. Handlar det om människor som är fruktansvärt dåliga på att parkera så de vill ha stor marginal? Är det människor som absolut inte vill ha lacken repad. Är det människor som absolut vill ha vardagsmotion så mycket som möjligt? Visst att en del ställer bilar på parkering när de samåker eller så och då ställer sig långt bort av hänsyn, men alla bilar i ödemarken är ju inte så.

Vilka är ni och vilka tankar har ni om andra parkerare?
Jag parkerar ofta en bit ifrån, dels för att slippa trängas och dels för att jag brukar tänka att jag kan behöva röra på mig.

Jag är nog lite så där flexibel. Ibland vill jag stå nära och blir glad över att hitta en parkering nära ingången mitt i lönefredagsrushen ;)
Men sen kan jag tycka att det är bekvämt att ställa mig en bit bort och slippa trängas.

Jag har en relativt stor bil med lite halvtaskig sikt både fram och bak (Tack och lov har jag parkeringshjälp på den), så under mörkaste hösten ställer jag mig gärna lite avsides för att undvika jobbiga situationer.

Jag parkerar där det är smidigt. Jag dör ju inte direkt av att promenera 40 meter extra.

Enda gången jag är kinkig med platsen är om jag parkerar på vissa parkeringar där jag vet att det fimns en större risk för inbrott och vandalism. Jag kör en riktigt skruttig bil och utifrån "broken window teorin" så parkerar jag medvetet mellan två så snygga bilar som möjligt, helst i mitten av parkeringen och under en lampa i förhoppning om att den ser mindre övergiven ut...

Jag undviker att handla när alla andra handlar i största mån, tar heller inte alla närmsta parkering, men gärna den bredvid. :p Släpar dessutom nästan alltid på tung kattmat så vill helst inte gå längre än nödvändigt.
Avskyr att handla när det är fullt med folk samt att här blåser och regnar alltid (min butik ligger dessutom 75m från havet med ett träd i vägen *muttrar*) så vill inte ha för långt att gå.
Ibland kör jag finbil och då ställer jag mig lagom långt bort och dubbelparkerar alltid. :angel:

Jag ställer bilen så nära kundvagnsgaragen som möjligt. Det gör mig inte jättemycket om jag får gå en bit mellan bilen och affären, men av någon anledning känns det väldigt jobbigt att gå långt för att hämta/lämna en tom kundvagn...

Jag brukade bli anklagad av familjen for att parkera "till vanster om kassan" :p Men behovde ga ner i vikt och hade dessutom skaffat den stora Pick-up trucken som har svangradie som en skolbuss ungefar:meh: Sa numera parkerar jag pa forsta basta lediga plats ... vanligtvis ungefar i mitten av parkeringen. Det ar faktiskt inte helt fel att lagga in ett antal steg extra och kalla det motion. :angel:

Har min favoritplats på parkeringen vid det lokala köpcentret
Det finns 2 kundvagnshus och detta är vid det bortre så jag får en 50 meter längre promenad vilket jag behöver
Sedan ogillar jag folk som gör märken på min bil så då står jag gärna i nybilshörnan
för någon vecka sedan parkerade jag på en nästan tom parkering ca 50 platser och 5 bilar och när jag kommer ut har en dåre parkerat precis bredvid mig och så nära att jag inte fick upp förardörren om jag inte fällde in backspegeln vilket jag glatt gjorde, undrar vad det var för fel på de andra parkeringarna

parkera typ var som helst men gärna nära ingången. Det är helt enkelt smidigast. Att jag då måste backa ser jag inte som ett problem. Jag anser nämligen att man ska kunna backa det fordon man framför.
Dörruppslag har jag aldrig råkat ut för, på någon parkering.

Samma här, att backa är ett ickeproblem i min värld och jag parkerar gärna nära ingången helt enkelt för att det är smidigast så och ser inga problem med att det är bilar på sidan om den ruta jag ska in på/ut från.

Första bästa plats utan några funderingar el bekymmer meeeen ogillar stolpar i p -garage tycker platserna bredvid känns jätte trånga :crazy: Så dessa undviker jag helst :D
Och jag ställer mig mycket hellre bredvid en stolpe än en annan bil - stolpen kan jag ju lite på att den står där den står!
Jag har inga problem att manövrera bilen i trånga utrymmen, men står ändå gärna långt bort - helt enkelt för att slippa ha en massa människor runt omkring. Jag ser inte heller problemet med att gå ett par extra meter. Och jag har fått dörruppslag i bilen, när den var ny dessutom. Det är inte kul alls.

Jag vill stå hyfsat nära, handlar oftast udda tider och på lokala ica, så det är sällan problem. Behöver ha den lilla vagnen med ut eftersom jag inte får bära kassar och vill inte gå för långt när jag ska tillbaka med eländet.
Har jag någon med mig som bär spelar det ingen roll var jag ställer mig.

Kör först bort till familjeparkeringarna, och är det fullt där så kör jag en bit bort, kanske mitt i mellan nära och öde ;) Men vill gärna ha kundvagnsgarage nära bilen, hellre det än knöka in mig på en plats nära ingången.

Men jag handlar som oftast när det är rätt lugnt i butiken, så kan välja plats jag gillar rätt fritt ;)

Och jag ställer mig mycket hellre bredvid en stolpe än en annan bil - stolpen kan jag ju lite på att den står där den står!
Jag har inga problem att manövrera bilen i trånga utrymmen, men står ändå gärna långt bort - helt enkelt för att slippa ha en massa människor runt omkring. Jag ser inte heller problemet med att gå ett par extra meter. Och jag har fått dörruppslag i bilen, när den var ny dessutom. Det är inte kul alls.
Är inte helt övertygad om att stolparna står där de står :angel: tycker bestämt att de kryper in mot bilen och hotar med att skrapa hela sidan?:meh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 856
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 900
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 491
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama