Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På Ikea försöker jag alltid parkera så nära utgången som möjligt, det är ju när man ska ut man är tungt lastad.
Tycker det är en så marginell skillnad mellan in och utgång på "mitt vanliga" IKEA. Plus att jag tycker det är lite kul/utmaning att få dom där möbelvagnarna att ta sig dit jag vill :-)
/L
Möbelvagnarna är en utmaning i sig, det håller jag med om.
Jag brukar inte knö in bilen där alla andra står, orka liksom.
Står gärna en bit bort, så jobbigt är det inte att gå. Och det finns säkert andra som är i större behov av att parkera nära.
Men jag undviker att handla när alla andra gör det så det är sällan särskilt långt att gå...
Jag parkerar ofta en bit ifrån, dels för att slippa trängas och dels för att jag brukar tänka att jag kan behöva röra på mig.Jag tänker på det ibland när jag är på affärer med stor parkering. Man kan ju nästan dela in det i 3 kategorier:
1. Nära. Alltid smockfullt och behagligt nära
2. Lite lagom. Finns några tomma platser och hyfsat nära ingången
3. Ute i ödemarken. Det är fler tomma platser än bilar och man får gå en bit till affären.
Jag är en sån som parkerar nära och blir lite stolt varje gång jag lyckas få en superparkering när det är tjockt med folk.
Jag har alltid undrat över vilka de där är som parkerar så långt bort man nästan kan komma. Handlar det om människor som är fruktansvärt dåliga på att parkera så de vill ha stor marginal? Är det människor som absolut inte vill ha lacken repad. Är det människor som absolut vill ha vardagsmotion så mycket som möjligt? Visst att en del ställer bilar på parkering när de samåker eller så och då ställer sig långt bort av hänsyn, men alla bilar i ödemarken är ju inte så.
Vilka är ni och vilka tankar har ni om andra parkerare?
parkera typ var som helst men gärna nära ingången. Det är helt enkelt smidigast. Att jag då måste backa ser jag inte som ett problem. Jag anser nämligen att man ska kunna backa det fordon man framför.
Dörruppslag har jag aldrig råkat ut för, på någon parkering.
Och jag ställer mig mycket hellre bredvid en stolpe än en annan bil - stolpen kan jag ju lite på att den står där den står!Första bästa plats utan några funderingar el bekymmer meeeen ogillar stolpar i p -garage tycker platserna bredvid känns jätte trånga Så dessa undviker jag helst
Är inte helt övertygad om att stolparna står där de står tycker bestämt att de kryper in mot bilen och hotar med att skrapa hela sidan?Och jag ställer mig mycket hellre bredvid en stolpe än en annan bil - stolpen kan jag ju lite på att den står där den står!
Jag har inga problem att manövrera bilen i trånga utrymmen, men står ändå gärna långt bort - helt enkelt för att slippa ha en massa människor runt omkring. Jag ser inte heller problemet med att gå ett par extra meter. Och jag har fått dörruppslag i bilen, när den var ny dessutom. Det är inte kul alls.