Men håll med om att det är märkligt att fd ägare vill ha betalt för verkningar men inte vill säga vem som verkat hästen. Eftersom ägaren Anser att fd ägaren inte skött detta på ett ok sätt så vill denne gärna veta vem som verkat så att hästen verkligen har blivit verkad.
Den delen tycker jag inte är lika märklig som upplägget från början, där en part tydligen varken kan läsa eller tolka ett avtal, och som sedan också har svårt att hosta upp pengar för rena utlägg på tre dagar. Tre dagar är för mig gott om tid att komma till en bankomat. Nu har vi producerat foder och vet att somliga hästägare har en formlig allergi för bankomater, hur mycket de än lovar att de ska ha pengar med när de hämtar foder...
Med det sagt tycker jag att stoägaren verkar väldigt oerfaren och orutinerad som hästägare, på nybörjarstadiet. Blir förvånad att hästen varit verkad två gånger på tre månader? Och detta först när stoägaren själv ska ta ut hovslagaren - när då? Efter månad tre?
Stoägaren är den som förvånar mig, hur man väljer att sköta sin häst. Hästen verkar ju inte ha lidit någon som helst nöd hos f d ägaren. Men om nya ägaren väntar tre månader på att verka sin häst och inte efterfrågar hovstatus under den tiden... well....