Vad säger ni för konstiga saker till era hundar?

machafuko

Trådstartare
Som rubriken lyder. Har ni några konstiga/cringe saker ni säger till era hundar? Något som kanske låter märkligt för utomstående? :D

Jag säger t.ex. åt min hund, på daglig basis skulle jag tro, att "Du är faktiskt bara en liten bebis. Så du får gå och lägga dig nu" när hon exempelvis står och glor på mig en sen kväll medan jag jobbar/pluggar. Ibland tar jag den normala vägen "gå och lägg dig", men ofta blir det att jag säger just att "Du är faktiskt bara en liten bebis, så nu är det läggdags" lite som att jag snackar nonchalant med en liten unge. :rofl:

"I'm going to put you in the laundry machine!"

Det låter ju som ett konstigt hot för en utomstående -- hur smutsig är hunden? Han ser ju ren ut :confused: -- och jag skulle ju aldrig i livet stoppa in ett djur i en maskin. Men hunden verkligen avskyr allt som har med vatten att göra så tvättmaskinen är det värsta jag kan hota honom med. Han brukar kontra med att bita hål som inte syns men känns på insidan av mina innetofflor så vi är väl ungefär lika effektiva båda två.

Älskeplutt och Sötnöt är favoriterna för att dom är så fina. Och Bängbula när Milou gör roliga söta saker. Och Milou går under smeknamnet Stor öra. Han har alltid haft stora öron men nu sparar jag ut pälsen så dom ser gigantiska ut. Jätte söt. Alvin är Lilleman.

ABBE6556-B214-4E93-92DF-9632609F5B7B.jpeg

Mr Stor öra

Mest smeknamn.
Tinja: Tintin, Tintin-palinn-tinn, Tinjatok, Tin, Tinja-pinja
Jixen: Jix, Jixpix, Jixel-pixel, Jixpix-palix-fix, Jixi-pixi, Jixi-pixi-palixi
Båda: Tokmos, toka, busmus, muppa, tösa, toktösa, tosa, tosmosa, pooper, pooperscooper, mosgosa, gosmosa etc

Utöver det pratar jag i allmänhet väldigt mycket med mina hundar, fast på ett väldigt.. Normalt sett. Min mor brukar alltid säga "jag tror inte de kan svenska" :cautious:

När Tilda börjar skälla och bädda och leva rövare (när hon är trött) så säger jag oftast "jaja du får gå och lägga dig, det går jättebra" 😂 gissar att utomstående skulle fundera vad fan jag menar, för hon verkar ju inte trött för andra 😂

Det första som poppade upp i huvudet är att jag verkligen inte borde kalla Skrället Bäbis så ofta som jag gör. I alla fall inte inför andra människor :o Är ju fanimej cringe och familjeliv och ögonen blöder att skriva det med "ä" men det är verkligen så jag uttalar det också...

Det första som poppade upp i huvudet är att jag verkligen inte borde kalla Skrället Bäbis så ofta som jag gör. I alla fall inte inför andra människor :o Är ju fanimej cringe och familjeliv och ögonen blöder att skriva det med "ä" men det är verkligen så jag uttalar det också...
Och jag uttalar med rätt tydligt E, vet inte vilket som är värst 😂

Åh herregud, jag hade blivit inlåst om någon oinsatt filmat mig när jag konverserar med hundarna. Grannarna får höra mig ropa "din lille jävel, kom hiiiit" när Coach får busblicken och drar en repa på gräsmattan medan tuggar i sig en grästuva. När han gnäller kan jag fråga honom om "mr poopy buttpants har en poop in his butt?". Eller så kan man i ren desperation utropa "men berätta vad du vill då!?". När jag kommer hem och möter dem i dörren utropar jag också "pupppppiiiies!" väldigt high pitched.

Jag har en ohygglig vana att ibland sjunga låtar på hundrundan. Vanliga låtar? Oh nej, vi remixar låtar så att dem följer poop-tema. Abbas Take a Chance blir take a poop. I Wanna rock blir I wanna poop. Ahas Take on me blir Take a poop. En favorit är att sjunga We Built This City med "we poopy shitty, we poopy shit fart butthole".

Och alla smeknamn... Gretzky heter alltifrån Doodlebug, G unit, Gäddan, Goat Cheese, Lil Bunny osv. Coach är Chunky Kong, Sir Chunkalot, Kerchonk, Kosher, Chunkaton Snacks, Coacharino.

Ärligt talat har jag ungefär noll problem med att skämma ut mig och min omgivning. Och det märks 😅

När Alvin eller Milou vill stanna och nosa efter ett fint litet stänk eller spår längs med gräskanten (inte alltid så klart för det hade varit ohållbart) men ibland får dom en särskild koncentrerad blick som dom bara får vid specifika tillfällen så då brukar jag säga att ”Dom är ute på ett mission”. Då måste alla i sällskap vänta och nyfiket se vad grabbarna kommer fram till. Det brukar inte vara värst spännande saker men ibland lyckas dom. Senast förra veckan gick Alvin på mission och hittade en död och halvt förruttnad råtta som han rullade sig i.

Just att det är ett mission är viktigt för dom är så målinriktade. Det är inte lite slönosande.

Haha, glömde ju att jag ibland härmar Karsten Torebjer då vovvis kommer från Danmark. Jag svär på att hunden ibland himlar med ögonen mot mig när jag går där och ylar att ”jeg ær ett ægte psychic medium, for helvede!”. :D

Som rubriken lyder. Har ni några konstiga/cringe saker ni säger till era hundar? Något som kanske låter märkligt för utomstående? :D

Jag säger t.ex. åt min hund, på daglig basis skulle jag tro, att "Du är faktiskt bara en liten bebis. Så du får gå och lägga dig nu" när hon exempelvis står och glor på mig en sen kväll medan jag jobbar/pluggar. Ibland tar jag den normala vägen "gå och lägg dig", men ofta blir det att jag säger just att "Du är faktiskt bara en liten bebis, så nu är det läggdags" lite som att jag snackar nonchalant med en liten unge. :rofl:

Jag säger "rockring!" eller "ska jag hämta rockringen?" eller "hoppa rockring" om jag tycker herr hund ska hålla truten när han skäller för mycket.

Låter nog rätt konstigt för allmänheten.

Fläskfjun är väl det fulaste av smeknamn (blandning av fläskis och gullefjun, fråga inte:angel:) Han har dessutom aldrig haft något som helst problem med övervikt så fläskig är han inte.

Fetis eller Storfet (kompisens hund är Lillfet pga var valp för inte så länge sen) De har till och med matchade halsband där det står storfet/lillfet. :D

Det är nog de konstigaste smeknamnen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 971
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 944
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: ryujaneiro
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka