Vad såg ni senast? Del 3

Den senaste filmen vi såg var "The Beekeeper", tämligen hjärndöd action med Jason Statham. Den var ganska exakt vad den utgav sig för att vara så 3,5 av 5 bin :D
 
Reptile
En thrillerfilm om en polis som utreder ett mord men de visar sig vara en stor härva runt det. Jag tyckte den var väldigt bra 🙂
Bra skådespelare och spännande 10/10

Netflix
 
Jag har nyligen sett The artful dodger på Disney+. Serien är en fortsättning på Charles Dickens ”Oliver Tvist” och utspelar sig i Australien på 1850-talet. Det är ett drama med lite romantik och lite humor. Jag tyckte den var väldigt söt och underhållande! Så blev väldigt besviken när jag insåg att det bara finns en säsong och inte är planerat för fler.
 
Elefantmannen, SVT/SVTplay. Alltså jag har ju sett den förut om än för ganska länge sedan, så jag tycker jag skulle varit lite beredd. Men antingen hade jag glömt hur gripande den är eller så hade jag en extra känslosam dag nu, för det här var ju värsta bölfesten nästan från början till slut.
 
Är det någon som sett den där Blake Lively-filmen som går på bio nu? (It ends with us). Verkar vara en väldigt populär bok som nu filmatiserats men har varken sett eller läst.
 
Är det någon som sett den där Blake Lively-filmen som går på bio nu? (It ends with us). Verkar vara en väldigt populär bok som nu filmatiserats men har varken sett eller läst.

Jag har inte heller sett eller läst, men har följt Justin Baldoni (som regisserat och spelar en av huvudrollerna) sedan han var med i Jane the Virgin så jag har sett ganska mycket om den. Har hört både de som tycker den var väldigt bra och några som tyckte den var lite platt. Men man ska vara medveten om att den skildrar våld i nära relation, har hört flera som inte varit beredda och blivit triggade.

Har varit ganska kontroversiellt med författaren till originalet att det varit ganska grova beskrivningar samtidigt som det är mycket "smut" i boken. Men verkar som att filmen ändå har tonat ner de bitarna ganska mycket.
 
Såg Där kräftorna sjunger för nån dag sen. Hela tiden undrade jag varför det inte syntes en enda mygga?? Den utspelar sig ju i träskmarkerna.
Annars var den väl ok men inte jättebra.
 
Jag och mina svenska besökare såg Deadpool & Wolverine på bio förra veckan, och den var UNDERBAR! Inte en tråkig sekund och så mycket nostalgi!
5 blodbad av 5 möjliga inuendon, jag kommer att se den igen! När Wesley Snipes klev in i rutan började jag nästan böla!
 
Har börjat se Vienna Blood som finns på BBC iPlayer och älskar den! Det är en deckare som utspelar sig i Wien i början av 1900-talet, just när Freud började bli populär och hela den vetenskapen utvecklades. En psykologstudent börjar hjälpa en kommissarie att lösa mord genom att ta fram gärningmannaprofiler, studera folks beteende och överlag titta på mer än bara hårda bevis. Detta är inte alls populärt hos de andra poliserna, som är av den gamla skolan, och inte heller universitet där studenten är baserad är förtjust i att han försöker använda Freuds metoder (det är ju så mycket lättare att lobotomera folk, ge dem elchocker och droga ner dem istället för att faktiskt hjälpa dem att ta tag i sina problem :meh:). Väldigt bra och kul med något lite annorlunda! :)
 
Jag har inte heller sett eller läst, men har följt Justin Baldoni (som regisserat och spelar en av huvudrollerna) sedan han var med i Jane the Virgin så jag har sett ganska mycket om den. Har hört både de som tycker den var väldigt bra och några som tyckte den var lite platt. Men man ska vara medveten om att den skildrar våld i nära relation, har hört flera som inte varit beredda och blivit triggade.

Har varit ganska kontroversiellt med författaren till originalet att det varit ganska grova beskrivningar samtidigt som det är mycket "smut" i boken. Men verkar som att filmen ändå har tonat ner de bitarna ganska mycket.
Ja det har varit så mycket snack runt boken/filmen/blake lively så man blir nyfiken. Men tycker egentligen inte att den verkar så bra 😝
 
Jag och mina svenska besökare såg Deadpool & Wolverine på bio förra veckan, och den var UNDERBAR! Inte en tråkig sekund och så mycket nostalgi!
5 blodbad av 5 möjliga inuendon, jag kommer att se den igen! När Wesley Snipes klev in i rutan började jag nästan böla!

Jag tyckte inte att den var sååå bra, lite överhypad. Seg innan den kom igång och inte jättestark plot, mest cameoparad. Men rolig och sevärd med en del fyndiga meta-skämt! Men sen har jag inte sett några av de andra gamla Marvel-filmerna utanför MCU eller X-Men serien så inga nostalgi-poäng där från mig 😅
 
Jag tyckte inte att den var sååå bra, lite överhypad. Seg innan den kom igång och inte jättestark plot, mest cameoparad. Men rolig och sevärd med en del fyndiga meta-skämt! Men sen har jag inte sett några av de andra gamla Marvel-filmerna utanför MCU eller X-Men serien så inga nostalgi-poäng där från mig 😅
Bara att se Blade knalla ut på Bioduken skulle ha lyft den till fem av fem för mig. :D Sedan hade den Wolverine och Electra också, that sealed the deal.
Jag tyckte dock absolut inte att den var seg! Det var väldigt snabba två timmar och jag blir lätt rastlös i biosalongen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp