Vad såg ni senast? Del 3

Ja, jag tror att om det inte var Dastmalchian så hade jag nog tyckt den var sämre.

Jag fick något dille på skräck i dagarna och började se Ti Wests X-trilogi och jag är liksom delvis wtf, delvis obekväm och ibland undrar jag vad jag tittar på. Jag kan liksom inte bestämma mig för om X/Pearl är bra eller bara konstiga.
Jag såg inte riktigt storheten med X som många andra verkade? Den hade ju ordentliga retro slasher-vibes visst men samtidigt trycktes det ut en massa sådant tidigt 2000 som då sågs som "skräp". Bra exempel är dels Texas chainsaw massacre remaken från 2003 (?) som man nu kan säga att man gillar bättre än originalet utan att skämmas ALLT för mycket.. Samt House of Wax (2005 tror jag? också en remake men inte många har sett originalet) med Paris Hilton(!) som liksom har fått bättre status ju fler år som gått.

X var okej tyckte jag. Pearl snäppet sämre skulle jag säga, räddas mest pga Mia Goth som är väldigt bra men jag skulle ändå inte ge den mer än 2/5 personligen. Maxxxine har jag inte sett än men den ligger i pipelinen så att säga, har skjutit lite på det då jag inte förväntar mig så mycket av den heller.

Ärligt talat har jag inte imponerats speciellt av något Ti West gjort och förstår inte riktigt varför han har den status han har.
 
Jag har kollat på Industry på HBO Max och jag tycker den är så himla konstig. Den handlar om ett gäng unga aktienissar i London. Jag har aldrig sett så många scener av sex eller knarkande som inte tillför något till handlingen och jag är verkligen inte pryd av mig. Och även om det på pappret verkar vara en bra serie (jag älskar The Big Short, Billions etc) så har jag verkligen noll koppling eller sympati till någon av karaktärerna eftersom de är helt verklighetsfrånvända och bara yta. Det känns som att jag konstant har missat flera avsnitt där de förklarar handlingen, personers bakgrund och agerande osv. Jag kan vara förstående i att jag inte förstår all stock market-lingo men någon slags någorlunda röd tråd hade ju varit trevlig.
Jag gillar den men har ändå ungefär samma invändningar som dig :D

Jag tänker att allt knark/supa osv känns ganska spot on för vad det där säkert är? En massa narcissister som liksom bara ÄR yta och jobbar 15 timmar om dygnet och festar resten av tiden för att orka med typ? Är ju väldigt mycket pengar i den branschen även på entry-level på riktigt. Känns naturligt att alla karaktärer är mer eller mindre dåliga människor.

Jag har också svårt att hänga med ibland, framförallt emellan säsonger är det så himla mycket jag glömt och inte hänger med i. Ser ändå fram emot nya avsnitt av någon anledning..
 
Jag gillar den men har ändå ungefär samma invändningar som dig :D

Jag tänker att allt knark/supa osv känns ganska spot on för vad det där säkert är? En massa narcissister som liksom bara ÄR yta och jobbar 15 timmar om dygnet och festar resten av tiden för att orka med typ? Är ju väldigt mycket pengar i den branschen även på entry-level på riktigt. Känns naturligt att alla karaktärer är mer eller mindre dåliga människor.

Jag har också svårt att hänga med ibland, framförallt emellan säsonger är det så himla mycket jag glömt och inte hänger med i. Ser ändå fram emot nya avsnitt av någon anledning..
Men visst känns det som att de ändå knappt jobbar? Ibland liksom ringer de något samtal bara efter att ha stirrat lite half assed på någon skärm eller tjatat på sina frenemies 😂
 
Men visst känns det som att de ändå knappt jobbar? Ibland liksom ringer de något samtal bara efter att ha stirrat lite half assed på någon skärm eller tjatat på sina frenemies 😂
Ja gud, absolut. Samtidigt hade det nog varit rätt tråkigt att bara se någon sitta och knappa på datorn.. Lite som hur de brukar gestalta "hacking" i serier och film för att det ska bli intressant för tittaren.

Jag tänker mycket på det också i typ Greys anatomy och liknande att fan vad ni har tid att dels ha sex på jobbet, men också typ viga sitt liv åt en endaste patient hur länge som helst. Liksom ja, jag som världskänd läkare har absolut inget bättre för mig än att bara kolla till dig då och då för att det är så viktigt, inte som att det finns annan sjukhuspersonal för det.. :D
 
Jag har kollat på Industry på HBO Max och jag tycker den är så himla konstig. Den handlar om ett gäng unga aktienissar i London. Jag har aldrig sett så många scener av sex eller knarkande som inte tillför något till handlingen och jag är verkligen inte pryd av mig. Och även om det på pappret verkar vara en bra serie (jag älskar The Big Short, Billions etc) så har jag verkligen noll koppling eller sympati till någon av karaktärerna eftersom de är helt verklighetsfrånvända och bara yta. Det känns som att jag konstant har missat flera avsnitt där de förklarar handlingen, personers bakgrund och agerande osv. Jag kan vara förstående i att jag inte förstår all stock market-lingo men någon slags någorlunda röd tråd hade ju varit trevlig.
Jag tycker den är väldigt bra! Vi kollar säsong 3 just nu.
Det är en sådan serie där man inte ska ha sympati för någon. Den är ganska rå vilket jag gillar! Den belyser liksom människans vidrighet typ 😁
 
The Watchers (2024)

Skräckfilm om en skog där alla går vilse. I skogen finns ett litet hus med en glasvägg där alla måste gömma sig på natten, typ.
Den här är baserad på en roman av A.M Shine som jag inte läst och jag borde nog läst den istället. Iden är bra, sen är jag inte så förtjust i var det tar vägen (men vet heller inte vad jag föredragit ärligt talat).

Största problemet är att det känns som en väldigt kort film baserad på en väldigt lång bok. Det finns liksom inte tid att bygga upp karaktärer eller något sådant, alla är helt anonyma. Allt blir liksom för grunt och man bryr sig inte om något. Slutet ser man komma på hundra mils avstånd.

Den var inte dålig, men absolut inte bra. Inte läskig heller och den innehåller förvånande få scener där det känns som de ens försöker bygga upp någon sorts spänning.

1.5/5
 
The Watchers (2024)

Skräckfilm om en skog där alla går vilse. I skogen finns ett litet hus med en glasvägg där alla måste gömma sig på natten, typ.
Den här är baserad på en roman av A.M Shine som jag inte läst och jag borde nog läst den istället. Iden är bra, sen är jag inte så förtjust i var det tar vägen (men vet heller inte vad jag föredragit ärligt talat).

Största problemet är att det känns som en väldigt kort film baserad på en väldigt lång bok. Det finns liksom inte tid att bygga upp karaktärer eller något sådant, alla är helt anonyma. Allt blir liksom för grunt och man bryr sig inte om något. Slutet ser man komma på hundra mils avstånd.

Den var inte dålig, men absolut inte bra. Inte läskig heller och den innehåller förvånande få scener där det känns som de ens försöker bygga upp någon sorts spänning.

1.5/5

Vi ser typ samma filmer ju 😁
 
Perfekt! Din tur att tipsa! :D

Jag är skitdålig på återge filmer och vad dom handlar om 😂
Men här är mina senaste!
1000053880.jpg
 
Jag är skitdålig på återge filmer och vad dom handlar om 😂
Men här är mina senaste!
Visa bifogad fil 152944
Tack för påminnelsen om Trap, tror den finns ute nu så den ska jag se bums, kanske imorrn till och med. Hört att den är sådär men kul med Josh Hartnett igen!
@Exile och @pepp
Vart ser nu filmerna? Är det en streamingtjänst eller betalar en per film? 🙈

Så dålig koll på hur en ser filmer nuförtiden 😁
Har nu sett nya Alien?
Jag laddar ner nästan allt via torrent, kör på TVn via USB. Netflix har jag tilläggsabonnemang genom pappa för 49 kr/månaden dock.

Inte sett nya Alien än men den borde dyka upp rätt snart. Ser mycket fram emot den då jag hört bra saker :)
 
Trap (2024)

Nu var jag beredd på att den här inte skulle vara så bra så jag blev inte direkt shockad över att den ja.. inte var bra. Det är nepotism på gränsen att det nästan känns som att det borde vara typ.. olagligt? Shyamalan har i princip sagt rakt ut att han skapade den här filmen för att promota sin dotter (som spelar en av huvudrollerna som sångerska).

Idén till filmen är bra, och det vore bättre om den dels var lite mörkare, samt om det var en twist att Hartnett är en mördare och inte "avslöjas" både direkt i trailern och typ 5 minuter in i filmen, förstår faktiskt inte varför det är så. Den är underhållande första halvan av filmen men blir successivt dummare och vi satt faktiskt och skrattade en hel del mot slutet för det är så.. absurt? Det är så många logiska luckor och så konstigt beteende av alla karaktärer att det känns som om en lågstadieelev skrivit det.

Om du i princip har bekräftat att din man är en eftersökt seriemördare då skulle du..

a.) Ta barnen och åka till polisstationen och anmäla detta, inte lämna stället

b.) Plantera en sönderriven biljett till en konsert i ett av hans "safe houses" och ringa in ett anonymt tips till polisen som leder till att de får starka misstankar om att en man de inte har direkt några ledtrådar om är en av över 20 000 besökare i publiken och sedan hoppas att de tar honom...

När polisen misslyckas och han är på fri fot skulle du..

a) Acceptera polisens erbjudande om att bli slyttad till ett safe house

b) Stanna kvar hemma för att invänta din man som du vet kommer försöka mörda dig så du kan försöka droga honom så.. polisen kan ta honom..?

Ja såhär dumt är det verkligen.

Dotter Saleka är en duktig sångerska och den karriären hoppas jag går utmärkt men skådespelandet bör hon nog lägga på hyllan, det är verkligen horribelt dåligt.

Se den som lättsam underhållning, det är mer av en komedi än spänning/action både medvetet och omedvetet. Eller hoppa över den, ni missar inget.
 
Jag kollar just nu på Only murders in the building, en serie på Disney som handlar om 3 människor som inte känner varandra och som startar en poddcast om ett mord i deras byggnad.

Den är jättemysig (trots att den handlar om mord) och passar perfekt nu under hösten. Jag har redan sett 2 säsonger och ska börja på tredje nu. :)
 
Har börjat se KAOS på Netflix, mest för att sångaren i mitt favoritband skrivit en låt till den. 😅 Har sett första avsnittet och det verkar lovande! Grekisk mytologi i modern miljö. Och ja, bra musik överlag!
 
Jag har bio poäng som går ut den 30, funderar på att gå och kolla på Alien: Romulus. Älskar de klassiska Alien filmerna, men tycker att de senare är ganska kassa.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp