Jag såg inte riktigt storheten med X som många andra verkade? Den hade ju ordentliga retro slasher-vibes visst men samtidigt trycktes det ut en massa sådant tidigt 2000 som då sågs som "skräp". Bra exempel är dels Texas chainsaw massacre remaken från 2003 (?) som man nu kan säga att man gillar bättre än originalet utan att skämmas ALLT för mycket.. Samt House of Wax (2005 tror jag? också en remake men inte många har sett originalet) med Paris Hilton(!) som liksom har fått bättre status ju fler år som gått.Ja, jag tror att om det inte var Dastmalchian så hade jag nog tyckt den var sämre.
Jag fick något dille på skräck i dagarna och började se Ti Wests X-trilogi och jag är liksom delvis wtf, delvis obekväm och ibland undrar jag vad jag tittar på. Jag kan liksom inte bestämma mig för om X/Pearl är bra eller bara konstiga.
X var okej tyckte jag. Pearl snäppet sämre skulle jag säga, räddas mest pga Mia Goth som är väldigt bra men jag skulle ändå inte ge den mer än 2/5 personligen. Maxxxine har jag inte sett än men den ligger i pipelinen så att säga, har skjutit lite på det då jag inte förväntar mig så mycket av den heller.
Ärligt talat har jag inte imponerats speciellt av något Ti West gjort och förstår inte riktigt varför han har den status han har.