Tack! Men....Med brasklapp för att det var ett par månader sedan jag såg den, och för att jag inte vet vilken del det var du inte fattade, så kommer ett försök från mig här:
Det var ju då rättsläkaren Genz som var mördaren, och han hade under en kort period bott som fosterbarn hemma hos Rosas familj när de var små. Under den tiden anklagade Rosa Genz för att ha förgripit sig på henne sexuellt. Huruvida detta var sant eller ej vet vi inte, men han verkar ha känt sig oskyldigt anklagad i alla fall. Detta ledde till att Genz och hans syster blev omplacerade till ett annat fosterhem (som låg på kastanjegården där allt avslutades) där de blev väldigt illa behandlade. Han har i hela sitt liv beskyllt Rosa för detta eftersom han inte hade behövt flytta om hon inte "skvallrat". Han valde att hämnas genom att kidnappa Rosas dotter, som han skickade till Tyskland där hon fick bo med hans syster.
Genz har även i hela sitt liv närt ett hat för mödrar som inte sköter mammarollen tillräckligt väl i hans ögon, och det var så han valde ut sina andra offer.
Utöver detta insinueras det också att Genz började mörda redan som liten pojke och låg bakom morden på kastanjegården som hela serien inleddes med, där det alltså var de misshandlande fosterföräldrarna som hittades döda medan barnen var vid liv.
Ja, så långt var jag med, missade dock det där att Rosa hade anklagar Toke för sexuella övergrepp? När kom det fram, efter att hon började misstänka att det var han som var kastanjemannen och begv sig till gården? Hur kommer det sig att hon inte kopplat ihop hennes egen bakgrund med kristines försvinnande där de landade i att hon var mördad? Jag fattar inte, det glappar antingen i min hjärna eller i berättelsen!
Jag saknar berättelsen om varför han kidnappade Kristine, och hur, och varför Bakke blev anklagad för att ha mördat henne när han nu inte hade gjort det. Allt annat var jag ju med på i berättelsen, men det är DÅTIDEN jag inte fick förklaring på när jag tittade. Och varför han låtit Kristine leva, vad var hans tanke med det liksom... Utöver det var det väldigt hemlohemligt om Hess, hans bakgrund och förehavanden i Bukarest eller var det nu var han skulle vidare till....
Jag saknar berättelsen om varför han kidnappade Kristine, och hur, och varför Bakke blev anklagad för att ha mördat henne när han nu inte hade gjort det. Allt annat var jag ju med på i berättelsen, men det är DÅTIDEN jag inte fick förklaring på när jag tittade. Och varför han låtit Kristine leva, vad var hans tanke med det liksom... Utöver det var det väldigt hemlohemligt om Hess, hans bakgrund och förehavanden i Bukarest eller var det nu var han skulle vidare till....