Vad såg ni senast? Del 2

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Mineur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 023
  • Visningar Visningar 130 943
Status
Stängd för vidare inlägg.
Vädermisär och generell misär idag. Jag ser filmen Pride på SvtPlay. Filmen som delar mänskligheten i två delar. Vi som har blivit kallade perversa. Och de som inte har det.

Om jag inte hade vit vecka skulle jag dricka vin, sjunga Bread and Roses och gråta. Filmen är så djävla bra.

🍞🌹🏳️‍🌈

What if (Netflix)
Renée Zellweger spelar en obehaglig och hänsynslös affärskvinna. Ärligt talat har jag kollat lite halvengagerat, med en liten bebis hemma är det svårt att göra annat. Men jag tycker ändå att den var hyfsat bra, mest tack vare Zellweger. Lite besviken på sista avsnittet dock.

Vädermisär och generell misär idag. Jag ser filmen Pride på SvtPlay. Filmen som delar mänskligheten i två delar. Vi som har blivit kallade perversa. Och de som inte har det.

Om jag inte hade vit vecka skulle jag dricka vin, sjunga Bread and Roses och gråta. Filmen är så djävla bra.

🍞🌹🏳️‍🌈
Jag somnade ifrån när den gick på tv häromkvällen men jag gillade den skarpt så långt jag såg. Måste se klart!

Har tittat på The Act (HBO) och tyckte det var en ganska sjaskig true crime/fiction. Tragisk och skrämmande historia/livsöde. Patricia Arquette är lysande, men jag gillar inte hur Gypsy framställs (Joey King), bara rösten skär i mina öron.

Line of Duty är tillbaka på SVTplay! :bump:

Ett avsnitt varje måndag...
Jag är i fucking nirvana! Efter att jag sett första avsnittet i måndags gjorde jag en ny googling. Den gav samma resultat som alla andra gånger jag kollat: tidigare säsonger har streamat på HBO men gör det inte längre. Misär.

Men den här gången sökte jag även på tv:n, i förhoppningen att det ändå skulle dyka upp på HBO. Och då fick jag träff på något som hette Cirkus som ingår i Telias playtjänst och som jag aldrig hade sett förut. Och där ligger ALLA säsongerna. :love:

Så nu kollar jag säsong 2. Ettan har jag sett ett par gånger tidigare men de andra säsongerna har jag bara sett en gång vardera.

Line of duty är bästa britcrime sedan Prime suspect med Helen Mirren. Så galet bra.

Har tittat på The Act (HBO) och tyckte det var en ganska sjaskig true crime/fiction. Tragisk och skrämmande historia/livsöde. Patricia Arquette är lysande, men jag gillar inte hur Gypsy framställs (Joey King), bara rösten skär i mina öron.
Hon har ju den infantiliserade (och hemska) rösten i alla situationer där hon agerar i det som hennes mamma bekräftar (eller tvingar fram). I övrigt låter hon mer som vanligt.

Hon har ju den infantiliserade (och hemska) rösten i alla situationer där hon agerar i det som hennes mamma bekräftar (eller tvingar fram). I övrigt låter hon mer som vanligt.
Du menar att jag inte förstår djupet förstås?

Nej jag gillar inte hennes röst, jag gillar inte hennes skådespeleri. Thats it.

Jag är i fucking nirvana! Efter att jag sett första avsnittet i måndags gjorde jag en ny googling. Den gav samma resultat som alla andra gånger jag kollat: tidigare säsonger har streamat på HBO men gör det inte längre. Misär.

Men den här gången sökte jag även på tv:n, i förhoppningen att det ändå skulle dyka upp på HBO. Och då fick jag träff på något som hette Cirkus som ingår i Telias playtjänst och som jag aldrig hade sett förut. Och där ligger ALLA säsongerna. :love:

Så nu kollar jag säsong 2. Ettan har jag sett ett par gånger tidigare men de andra säsongerna har jag bara sett en gång vardera.

Line of duty är bästa britcrime sedan Prime suspect med Helen Mirren. Så galet bra.

Jag ska genast kolla Cirkus och Telias play!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon mer än jag som sett denna dokumentär? Jag såg en massa inlägg på sociala medier gällande den, där folk ville diskutera...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: kolblakkur
·
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 809
Senast: Monimaker
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 529
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen... 2
Svar
33
· Visningar
1 047
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈