Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inte sett Marcella och trodde inte att du kollade krim - men Happy Valley som föreslogs är skitbra.
Gillar och gillar. Om karaktärerna känns bra så. Jag har ju också i perioder läst galna mängder deckare. Det är väl lite besläktat.

Men jag är nog rätt kräsen. Jag tog mig med möda genom två avsnitt av Bron, tex. Sen hade jag fått mer än nog. Hade den inte fått så mycket beröm, hade jag sett högst ett halvt avsnitt.

Sen gillar jag ju kriminell galenskap! Numera även på arbetstid!

Jag ska ge Happy Valley en chans!

Gräns. Annorlunda film mot det mesta jag sett innan, några vändningar jag inte såg komma. Fint foto och framförallt "ljudbild". 4,5/5.

Jag har ganska hög toleransnivå för konstighetsfaktor, bara älskade denna film från början till slut! :love: Årets bästa på bioduken så här långt, i mitt tycke.

Endast kommande Bohemian Rhapsody kvar detta filmår som eventuellt kan konkurrera. Som filmidé blir den förstås avsevärt mer mainstream, men det blir hur som helst en högtidsstund med mycket Queen och inte minst Freddie Mercury.

Men åter till Gräns. Jag satt med ett leende stora delar av filmen - men inte hela! det hade heller inte varit helt rimligt - och bara njöt i fulla drag av berättelsen, fotot och skådespelarna. Trollbunden, som man skulle kunna säga! Jag tänkte först instämma i 4,5 men vid närmare eftertanke fläskar jag faktiskt på med 5/5. Gå för Oscarn nu!

Såg igår Jurassic world the lost kingdom.

Helt okej! Snygg, lagom dum, lite spännande ibland. Bra underhållning och faktiskt tyckte jag att den var snäppet bättre än den som kom för ett par år sedan.

Inget mästerverk men helt okej för en slapp kväll när man bara vill se lite dinosaurieaction :D

• Gilla
Reactions: Sel
@Tiffanys Jag gillade den skarpt faktiskt. :D Bästa Jurassic på länge tycker jag, den hade till och med en plotline.
Trodde inte jag skulle behöva grina mig genom ungefär halva flmen bara. :angel:

Jag trodde inte att jag skulle gilla svts Duellen, jag är inte så jättemycket för dessa lekprogram. Men jag råkade få syn på den i förbifarten på tv och kollade lite vidare, plus på svtplay - det blev ju svinkul :rofl: De har verkligen försökt jämna ut så mycket som möjligt mellan tävlanden så att det känns rättvist för det mesta och typ omöjligt att gissa vem som vinner ibland :D och så blev det kul att kolla på också, jag kunde inte låta bli att heja ibland :D

Duellen på svt - det är ett roligt nöjesprogram att kolla på en kväll under helgen :up:

@Tiffanys Jag gillade den skarpt faktiskt. :D Bästa Jurassic på länge tycker jag, den hade till och med en plotline.
Trodde inte jag skulle behöva grina mig genom ungefär halva flmen bara. :angel:
Haha jag kan inte påstå "halva filmen" men när den stora brontosauren stod där på bryggan då kom det en liten tår ska jag erkänna :D

Igår såg jag Solo: A star wars story

Också oväntat bra faktiskt! Är inget megafan av Star Wars men måste säga att de nya filmerna är rätt bra faktiskt.

Kom att tänka på det med Star wars, jurassic park, jumanji osv.. många "klassiker" från när man var yngre börjar liksom komma igen nu och får uppföljare eller remakes. Vad tror ni står på tur härnäst?

Såg Hold the dark på Netflix. Med bla Alexander Skarsgård. Tyckte inledningsvis att den var ruggigt spännande. Men jag fattade verkligen INGENTING av utvecklingen och slutet. Jag trodde inte det var sant när sluttexterna började rulla. Så den föll pladask för mig.

Jag är i akut behov av en serie! Är tyvärr extremt kräsen.

Gillade tex Handmaid's tale och Big little lies och The affaire.

Jag rekommenderar The night of, Killing Eve och Sharp objects som finns på HBO allihop! :) Sharp objects tyckte jag var lite seg bitvis men ändå helt klart sevärd. De andra gillade jag rakt igenom.

Såg Hold the dark på Netflix. Med bla Alexander Skarsgård. Tyckte inledningsvis att den var ruggigt spännande. Men jag fattade verkligen INGENTING av utvecklingen och slutet. Jag trodde inte det var sant när sluttexterna började rulla. Så den föll pladask för mig.

Jag såg den häromdagen. Mot bättre vetande men tänkte att Skarsgård kan väga upp för mycket. Men alltså, nej nej nej. Visst intresse i början men det ballade ur. Nu blir jag irriterad varje gång jag ser reklam för den på netflix/Facebook.

Såg "Solo: A Star Wars Story" igår och blev väldigt positivt överraskad. Visst, han som hade det otacksamma uppdraget att spela unge Solo har inte samma charm som Ford hade, men jag tyckte att han gjorde det bra. Den rebelliska, feminina (!) droiden var klockren. När någon försökte ge henne en order fick de svar i stil med "Why? Because you are my organic overlord?" och på frågan "Do you need anything?" var svaret "Equal rights.". Loved her! :D

Tre filmer i helgen:

Harry Potter - Fången från Azkaban
Beskrivning överflödig, tror jag. 3,5/5

The Tourist
Med Angelina Jolie och Johnny Depp. Mindre förutsägbar än väntat, rätt spännande faktiskt, bra story. 4/5

Tillbaka till Bromma
Peter Magnusson spelar tre gymnasieklasskompisar vars (helt olika) liv man får följa i vuxen ålder. Mycket bättre än väntat, plågsam och underhållande samtidigt... feel-good och feel-less-good samtidigt. 4/5

Jag såg Thanks for sharing igår. Ingen ny film, den hade några år på nacken, så de flesta har kanske sett den redan, men ändå.

Med Mark Ruffalo, Gwyneth Paltrow och så Pink (Alecia Moore) i en av rollerna. Den handlar om en man som varit/är sexmissbrukare och om ett par andra i hans stödgrupp och om hur han träffar en tjej... väldigt bra, tyckte jag. :)

Just ja! Bedrag har jag hört gott om.
Men jag är nog rätt kräsen. Jag tog mig med möda genom två avsnitt av Bron, tex. Sen hade jag fått mer än nog. Hade den inte fått så mycket beröm, hade jag sett högst ett halvt avsnitt.
Alltså Follow the money/Bedrag tyckte jag var så himla bra - men om du med möda tog dig igenom två avsnitt av Bron så är det nog inte en serie du kommer älska ;):)

(Och @Mineur om du inte har sett Springfloden 1 och 2 så är det ett tips :) Jättebra svensk kriminalserie, i ungefär samma stil som Follow the money, Bron osv)

Alltså Follow the money/Bedrag tyckte jag var så himla bra - men om du med möda tog dig igenom två avsnitt av Bron så är det nog inte en serie du kommer älska ;):)

(Och @Mineur om du inte har sett Springfloden 1 och 2 så är det ett tips :) Jättebra svensk kriminalserie, i ungefär samma stil som Follow the money, Bron osv)
Åh, tack! Springfloden tipsade mina föräldrar också om, så den står näst på listan! :)

Jag tycker för övrigt att Follow the Money påminner lite om Billions!

Har sett säsong 1 av Marcella efter att ha läst om den här, men kommer inte att fortsätta. Den var väldigt bra tidvis, men på slutet kändes den bara jobbig tycker jag. Jag har insett att serier där en av huvudkaraktärerna är lite galna sällan blir bra, eftersom det i princip ger regissören (gud, jag skrev på allvar just ressigör och fattade inte varför datorn rödmarkerade det som felstavat!) fria tyglar att spåra ur serien åt precis vilket håll som helst... :down:

Ska se Springfloden härnäst!

Springfloden är riktigt bra!

Annars har jag precis sett om alla tre säsonger av Outlander som uppladdning inför säsong 4 som kommer snart :love:

Ser också Scorpion. Fånig men charmig. Varje avsnitt följer samma mall men den är underhållande.

Håller dessutom på att se igenom The Good Wife. Såg de första säsongerna när den gick på TV men ska se hela serien nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon mer än jag som sett denna dokumentär? Jag såg en massa inlägg på sociala medier gällande den, där folk ville diskutera...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: kolblakkur
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
953
Senast: Gunnar
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 565
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30