Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har man tagit ett jobb så får man se till att man har alternativ om ett inte funkar.Räknas det som arbetsvägran att inte ha sett till att man kan ta sig till jobbet om den som brukar skjutsa en inte kan?
Räknas det som arbetsvägran att inte ha sett till att man kan ta sig till jobbet om den som brukar skjutsa en inte kan?
Jag vet inte vad det räknas som,men hade jag varit chef så hade du fått sparken.Räknas det som arbetsvägran att inte ha sett till att man kan ta sig till jobbet om den som brukar skjutsa en inte kan?
Räknas det som arbetsvägran att inte ha sett till att man kan ta sig till jobbet om den som brukar skjutsa en inte kan?
Jag har varit i läget att jag inte tar mig till jobbet pga insnöad
Det är inte jag som inte tänker ta mig till jobbet. Det gäller en person som har varit fullt medveten om att hen ska jobba och att den hen brukar åka med inte ska det. Men troligtvis hade hen räknat med att få skjuts ändå, men den som skjutsar ska vara på annan ort om dagarna. Det finns buss men hen kan inte få barnen till förskolan utan den andra personens hjälp, alltså kan hen inte jobba.
Men då handlar det om olovlig frånvaro snarare än arbetsvägran då? Är båda grund för uppsägning? Det är inte första gången det händer.
Det är inte jag som inte tänker ta mig till jobbet. Det gäller en person som har varit fullt medveten om att hen ska jobba och att den hen brukar åka med inte ska det. Men troligtvis hade hen räknat med att få skjuts ändå, men den som skjutsar ska vara på annan ort om dagarna. Det finns buss men hen kan inte få barnen till förskolan utan den andra personens hjälp, alltså kan hen inte jobba.
Men då handlar det om olovlig frånvaro snarare än arbetsvägran då? Är båda grund för uppsägning? Det är inte första gången det händer.
På det jobb jag har nu har det hänt en gång att jag inte kunnat ta mig till jobbet. Då hade det varit inbrottsförsök i garaget (10 våningshus med garage i källaren) och tjuvarna hade rammat porten så den hängde tvärsöver öppningen. Jag kom alltså inte ut med min bil. Det var 0430 och det går ingen kollektivtrafik ut till mitt jobb så jag ringde och sa som det var och att jag inte kommer.
Hade aldrig tagit taxi dit, det hade kostat typ 1000kr per håll, om inte mer. Det var iaf inga sura miner. 0730 var porten lagad (jag ringde jouren där vid 0430) och då var det ingen idé att åka eftersom jag slutade 10.