Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
-9,8 i Stocholm. Håller med! Så, Jävla. Onödigt.

Jag sitter och försöker få igång rösten och funderar på anekdoter. Jag läste in en föreläsning till en distansutbildning igår kväll - jättetrött och i halvmörker. När jag lyssnade på den så insåg jag att jag lät minst sagt trött, monoton och oinspirerande. :crazy:

Eftersom det finns gränser för hur mycket man får plåga och tråka ut studenter så tänkte jag nu sjunga upp, få lite styrsel på mun och stämband, ta på mig teaterhatten och leverera något betydligt mer intressant så här på morgonkvisten innan jag åker till jobbet.

Jag är mycket tveksam till att det finns gränser faktiskt :cautious: När jag läste historia på distans hade vi en lärare, han läste monotont innantill i 2 timmar, ingen powerpoint utan det enda han visade var en egen tecknad bild som ingen lyckades tyda. :rofl: Jag försökte på alla sätt att ta in vad han sa men det var helt omöjligt. Tack och lov var det mesta från vår kurslitteratur så jag kunde lära mig ändå. Tur att många av de andra lärarna var betydligt bättre föreläsare, en var helt suverän, tiden flög iväg och man gick ifrån föreläsningen med en känsla av att man hade lärt sig massor!

Sol :love: Jag vägrar bry mig om minusgraderna :cautious: :angel: Plugg, handla och utvecklingssamtal står på schemat idag, eventuellt blir utvecklingssamtalet inställt eftersom sonens lärare var sjuk igår. Jag har inte fått något mejl heller så det blir lite uppsträckning på läraren om det blir av idag. Han är bra många gånger, men dålig på att skicka ut information. I och med att dottern går på samma skola så får jag information från hennes mentor upp till en vecka tidigare än från sonens mentor. Det är inte okej, men jag tror det handlar mycket om att sonens lärare är ny som mentor och har inte hittat rutiner för det än.

Bild från gårdagens promenad:
29088888_224366011474022_7122972573427564544_n.jpg

Svanar nere vid Vindelälven :love: De blev skitsura på oss och drog strax efter att bilden är tagen :D
Det är fantastiskt vackert där uppe men kan inte påstå att jag saknar Vindeln i övrigt - ffa inte när du nämner tempen :D:p

Jag är mycket tveksam till att det finns gränser faktiskt :cautious: När jag läste historia på distans hade vi en lärare, han läste monotont innantill i 2 timmar, ingen powerpoint utan det enda han visade var en egen tecknad bild som ingen lyckades tyda. :rofl: Jag försökte på alla sätt att ta in vad han sa men det var helt omöjligt. Tack och lov var det mesta från vår kurslitteratur så jag kunde lära mig ändå. Tur att många av de andra lärarna var betydligt bättre föreläsare, en var helt suverän, tiden flög iväg och man gick ifrån föreläsningen med en känsla av att man hade lärt sig massor!

Jag tycker att skitsvårt att vara inspirerande när man läser in en föreläsning till en powerpoint. Man har ju ingen att interagera med (förutom hundarna som ibland får spela rollen som åhörare). Det blir lätt monotont och staccatoartat. Jag tror att de som lyckas bäst är de som är vana att berätta när de föreläser. Jag berättar inte så mycket, utan jag pratar, frågar och vill interagera. Det är svårt att ställa om till att vara berättande.

Mår tjyvens idag. Ont i magen, känner mig uppsvälld och det känns som jag vill få upp upp allt :arghh: har inte råd att vara sjuk och kan inte gå hem heller, har två utbildningar efter lunch :down:

Dricker cappuccino och förbannar det vita lagret på backen såå onödigt sååå onödigt. det är ju sommartid :banghead:
Lite uppehåll, lite blåst och torka upp hade känts mera okej men snö varför nu liksom? :cry:

@EmmaW :heart

Kl
Har blivit utfodrad hos mamma :) skönt att slippa fixa mat direkt när man kommer hem.

Tungt men starkt gjort att tänka på hennes bästa. :heart

Hoppas det blir bättre snart. :heart

Så tråkigt :( Beklagar det tråkiga beslutet!

@EmmaW: Så sorgligt! Kram till dig!

Kram till alla som behöver, särskilt @EmmaW och @EmmaBovary

Har sovit en stund och kollar nu Eureka
Ska dricka lite kaffe och äta lite, sen sova igen haha

@EmmaBovary
@EmmaW
Och om jag missat nån.
:heart

:heart:heart:heart

Trött, ont i halsen och febern är inte långt borta men det är bara att bita ihop. Lååång dag idag ska iväg på mässa i eftermiddag. Himla åkande

Hunden är nöjd i alla fall. Hittat sitt gamla ben och tuggar glatt på

-11 här idag men solen lyser så hoppas det blir varmare snart. Ledig men har massor att göra, borde verkligen sätta fart men ska nog äta lite frukost först.

.
Efter ett antal år inom vården så tycker jag inte att en äldre gubbes (80 års åldern?) brist på kläder är mycket att bli vare sig upprörd eller generad över.
Så kanske han resonerade också. :D
Han kanske bara gillade att vara naken.

(när jag bodde på tredje vånignen och mina fönster vette ut mot träd och dunge så gick jag naken i lägenheten mest hela tiden....)

-9,8 i Stocholm. Håller med! Så, Jävla. Onödigt

Eller hur!!?? Gick just ut och köpte morgonkaffe. Höll fanimej på att frysa ihjäl :nailbiting:

Och så tjatar alla om solen. Sooooolen. Sååå häääärligt med sooool och våååååår! Tyvärr kan inte uppskatta den mer än inifrån min lägenhet eftersom jag annars fryser ihjäl :meh:

Men jorå godmorgon härliga dag! :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
941
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
678
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka