Vad pysslar vi med, del LXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den ska tösen se nästa helg med sin faster, så slipper jag :p
Hoppas A gillar den :)
Vi gillade den båda två :D det var lite läskiga delar ibland, mindre barn i salongen verkar ha blivit lite rädda. A tyckte att det inte var någon fara direkt, men hon kramade min arm lite ;)

• Gilla
Reactions: MM
Hemma, efter lååååång dag på resande fot. Gudars vad jag har släpat. Kattväska (innehållande katt) bag med kläder, IKEA kasse med slowcooker. Ibland känns t-centralen oändligt stort.

Eftersom jag aldrig äter när jag reser - panik för att bli dålig i magen på tåg/buss så gjorde som jag brukar, tog med mig hem en fish and chips från sunkstället på vägen hem. Sitter nu med den framför datorn, katten är matad och ligger och sover på sin uppvärmda kattsäng på skrivbordet, nöjd att slippa systers katt - katten får inte heller äta innan vi reser så hon var lika hungrig och på dåligt humör som sin slav. :up:

Eleven hade tagit borren :meh: Tur att den inte var borta :up: Nu har eleven instruerats att man inte får ta utrustning utan att fråga först, utrustningen är dyr och vi vill veta vart den är och det är också så att andra använder den så frågar man kan man få veta NÄR man kan låna om det nu behövs.

Jag påpekade också lite fint att det nog sparas mer tid om det görs på plats så drar det liksom inte ut på tiden som det gör nu. Jag tänkte att det kanske blir smidigare för personen.

Sådär ja. Har gjort min insats i förnomineringar till region och riksdag.
Man numrerar tio kandidater från en lista i den ordning som man vill ha dem på valsedeln. Nr 1 får tio poäng och sedan går det nedåt.

Men för att ge lite mer poäng till ungdomar, nya svenskar och kvinnor så taktikröstar jag :D
Satte begåvade unga avkomman som nr två på landstinglistan.;)

Tabloiderna är väl som de alltid varit..
Det har skrivits och skrivs mycket om bränderna, orkanerna och annat på nyheterna. Skulle säga att det skrivs lika mycket om bränderna i californien som de i Portugal i somras. Och lite väl mycket om den pågående doku-såpan i vita huset.

Fast Expressen och Aftonbladet var inte tabloids nar jag bodde i Sverige ... for over 30 ar sedan :o Da levererade de nyheter i "kortformat" sa man fick en dos nyheter pa vag hem pa bussen/tunnelbanan fran jobbet.
Jag foljer flera Amerikanska och ett par Brittiska nyhetssiter, plus fran och till ett par fran Asien, och tycker att de Svenska tidningarna SVD och DN ocksa har mycket markligt val av utlandsnyheter, och/eller valdigt konstigt val i HUR det rapporteras.
Tillexempel borde val orkanen Ophelia, som ar pa vag mot Irland och UK vara pa forsta sidan av alla nyhets media? Det ar val en nyhet om nagot?

Jag läste om allt det du nämner. I Sverige. Då anstränger jga mig inte heller, utan kollar oftast bara SVT nyheter lite snabbt..

SVT ar EVIL :cautious: Det mesta dar kan jag inte se for att jag ar i fel land, sager de.:meh:

Vart är solen? :cautious:

Har! :cool:

Så är det ju till viss del här med. De vargar som går för nära för många gånger beslutas det skyddsjakt på.

Min gissning när det gäller puma och björn är att de ställer till större skada och oftare än vad varg gör. Så är det även här (ja, inte puma då) men av någon anledning är det ständigt vargarna som är "problemet".

Puman haller sig langre ifran och ar garanterat sjuk och behover tas bort om den kommer for nara.

Har tar man vargar mycket "snabbare" an i Sverige. Har tillats de inte riva tamboskap alls, sa om de kommer for nara och borjar visa intresse tas de bort.

Bra kamera för att vara en smartphone, däremot kan den inte ersätta en systemkamera. Kolla diverse youtube-klipp för mer detaljerade jämförelser :up:

Omhoppning på TV snart - kul :) ! Och så tänkte jag sätta igång lite kanelbullar med mumsig amerikansk glasyr/frosting på...... :d

NEEEEEJJJJJ :arghh: Kanelbullar ska ha parlsocker! :cautious: Sa det sa!:p

När man får ett surt meddelande på Messenger för att man inte tackat för grattishälsningen
Helt obegripligt
Jag brukar tacka alla i ett eget inlägg.

Personen vill alltså ha ett personligt tack? :confused: orka, jag kommer knappt ihåg att säga tack till någon. Men jag kräver inte grattis hälsningar heller så det går åt båda hållen.

Skulle aldrig bli sur för att någon inte sa tack tillbaka för ett grattis, personen har väl förhoppningsvis bättre saker att göra med sin dag.

Personen vill alltså ha ett personligt tack? :confused: orka, jag kommer knappt ihåg att säga tack till någon. Men jag kräver inte grattis hälsningar heller så det går åt båda hållen.

Skulle aldrig bli sur för att någon inte sa tack tillbaka för ett grattis, personen har väl förhoppningsvis bättre saker att göra med sin dag.
Ja det är ju inte ens någon jag har en nära relation til så helt obegripligt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Whoever
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 596
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: miumiu
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 023
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur