Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering på fb från en vän idag:
Det står för personal och hyresgäster tre st okända hästar i Ridklubbens hagar. En av dem hingst. Någon som vet något om dessa? Pm:a mig!

:eek::eek::eek:

Vaknade precis av att grannens hund (rottweiler) gick ut på balkongen och skällde på café-personalen som höll på med ngt på deras bakgård. (En del av vår innergård gränsar till baksidan av cafet). Hann ett tag tänka "Vafan" men tänkte sen positivt att hundra ggr hellre en vaktig rottweiler än dagisbarn. De senare verkar lyckligtvis ha semester :banana:

Lyssnar på musik. En lista som Spotify satt ihop. Jag har upptäckt att när man lyssnar på deras egna listor med shuffle så spelas bara låtarna i listan. :cautious:
Lyssnar jag på mina egna listor eller annat så slängs det in andra låtar till och från. :meh:
:down:
Autoplay, det går att stänga av :)

Vet inte, kollade fb nu igen men det har inte kommit något svar, bara spekulationer. Gissar att ridskolan har fullt upp med att försöka lösa problemet.

Vad är det för typ av hästar? Varmblodstravare? Ngn som inte pallade mer men inte hade råd att avliva? Vad är dom i för skick?

Vad är det för typ av hästar? Varmblodstravare? Ngn som inte pallade mer men inte hade råd att avliva? Vad är dom i för skick?
Vet tyvärr inte mer än originalinlägget än, men det är ju en risk. Ridskolan ligger väldigt långt norrut, runt Gällivare, så det är ju inget som transporter passerar bara sådär.

Bläddrar i Medeltidsveckans program och längtar, är irriterad över min tumme som har haft nervryckningar hela förmiddagen och förundras över min mage som redan kurrar!

Verkar ju vara travhästar som är startklara så det dyker nog upp en ägare :)

Vem satte in dom i en hage på en ridskola utan att meddela ngn? :rofl:
Travare brukar iofs vara grymt snälla att hantera, även hingstar är min erfarenhet. Kanske ngn som körde förbi, såg lösa hästar och antog att de tillhörde ridskolan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
905
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 197
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 44 45 46
Svar
907
· Visningar
34 981
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 240
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka