Vad passar mig? *Rasval*

Sv: Vad passar mig? *Rasval*

Jag är inte så haj på hundraser men den dansk svensk gårdshund kanske? De få jag har träffat har varit soffpotatisar som gärna hängt med på äventyr - vet dock inte om de var representativa för sin ras dock.

Sv: Vad passar mig? *Rasval*

Vilken söting!

Funderat lite över natten och om pälsen är så lättskött som du säger så kan det vara en ras för mig. Bor granne med en som har två shelties och de är alltid lika lugna och trevliga. Upplever dock att rasen verkar vara lite nervös/ängslig av sig? Men följsam som inte gärna lämnar flocken och därför inte heller gärna springer efter vilt och går bra att ha lös?

Tycker dem verkar påmina lite om bearded collien som är min absoluta favoritras.

Blue merle är ju en grymt snygg färg på shelties :)

Tack :)
Gå in och snacka lite med grannen och bekanta dej med hundarna så kan du ju se om det är något som känns bra :)

Som sagt är det ju olika på individer, men väljer man uppfödare som avlar på sunda och stabila sheltisar så är ju chansen att få en lugn och trygg hund mycket större! Jag tycker de har utvecklats mer nu och det börjar komma fram lite tuffare sheltisar! De gillar vi!

Stämmer bra att de är lätta att ha lösa då de gärna håller sig till "flocken" (iaf de jag träffat) En väldigt enkel hund enligt oss!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 988
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 888
Senast: Sedna
·
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 852
Senast: Zoya
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 280
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 38
  • Sytråden del 4
  • Säkerhetskontroll på hus