Skaldjur. Det är inte min grej, men det hade varit smidigt att gilla, särskilt som jag ser när alla i min omgivning lyser upp av tex en räkmacka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kött. Jag vill inte äta några mängder kött, men det ger så många möjligheter om man någon gång ibland kan äta kött. Jag vill prova grilla en köttbit, äta en helt vanlig hamburgare, kunna köpa någon form av mat som inte är kexchoklad på tävlingar, grilla korv i större sällskap utan att få nöja mig med korvbröd med senap på, bli bjuden på mat, ha mer än två rätter att välja på på restaurang...
Jag har vissa saker som jag önskar att jag tyckte om. Det kan vara sånt som ser gott ut, luktar gott, eller ser mysigt ut att äta.
Det är alltså inte en uppräkning av allt man tycker är äckligt, bara sånt man önskar att man inte tyckte var äckligt.
Sushi: för att det ser så gott ut. Ser coolt ut att äta och jag gillar fisk och skaldjur. Men nej, inte gott.
Oliver: där ser känslan av det så lockande ut. Typ någon sitter i sin bar, får sin drink och tuggar på sin oliv. Eller bara när kompisen är saltsugen, tar två oliver, så är suget tillgodosett.
Glögg: luktar SÅ gott, men smakar inte gott.
Öl och rödvin: rödvin för att det känns vuxet. För att kunna avnjuta det perfekta rödvinet till maten. Öl är mer en social grej, kunna ta en kall öl när man grillar.
Vilka är era saker?
Honung, det ser så fantastiskt gott ut och luktar så hemskt. Jag har nästan lärt mig äta det och kan numera ha det på ost och sådant, men det finns folk som älskar att äta det med skedJag har vissa saker som jag önskar att jag tyckte om. Det kan vara sånt som ser gott ut, luktar gott, eller ser mysigt ut att äta.
Det är alltså inte en uppräkning av allt man tycker är äckligt, bara sånt man önskar att man inte tyckte var äckligt.
Sushi: för att det ser så gott ut. Ser coolt ut att äta och jag gillar fisk och skaldjur. Men nej, inte gott.
Oliver: där ser känslan av det så lockande ut. Typ någon sitter i sin bar, får sin drink och tuggar på sin oliv. Eller bara när kompisen är saltsugen, tar två oliver, så är suget tillgodosett.
Glögg: luktar SÅ gott, men smakar inte gott.
Öl och rödvin: rödvin för att det känns vuxet. För att kunna avnjuta det perfekta rödvinet till maten. Öl är mer en social grej, kunna ta en kall öl när man grillar.
Vilka är era saker?
Hihi, du låter det dra för kort tid och använder för lite. En svensk tepåse i en kopp blir smaklöst blask och om man brygger löste enligt instruktionerna likaså. Men ta rejält med löste, två skedar, och låt det dra i flera minuter, då har du definitivt inte smaklöst blask utan en ganska bitter brygd (som jag älskar). På jobbet har jag brittiska tepåsarÖl. För att det verkar passa så bra ihop med viss mat och för att det vore rent praktiskt att bara kunna "ta en öl" med andra när man är ute (eller bortbjuden).
Te. Alltså, jag kan dricka te men önskar verkligen att jag bara kunde lära mig älska det. Liksom hur hög mysfaktor är det inte på att kura ihop sig i soffan med en balja te. Och hur bra, ur hälsosynpunkt, vore det inte om jag kunde byta ut choklad eller snus mot en kopp te om kvällarna! Men nä, det blir ju inte bättre än varmt, smaklöst blask.![]()