Vad önskar ni att ni tyckte smakade gott?

Jag har vissa saker som jag önskar att jag tyckte om. Det kan vara sånt som ser gott ut, luktar gott, eller ser mysigt ut att äta.
Det är alltså inte en uppräkning av allt man tycker är äckligt, bara sånt man önskar att man inte tyckte var äckligt.

Sushi: för att det ser så gott ut. Ser coolt ut att äta och jag gillar fisk och skaldjur. Men nej, inte gott.

Oliver: där ser känslan av det så lockande ut. Typ någon sitter i sin bar, får sin drink och tuggar på sin oliv. Eller bara när kompisen är saltsugen, tar två oliver, så är suget tillgodosett.

Glögg: luktar SÅ gott, men smakar inte gott.

Öl och rödvin: rödvin för att det känns vuxet. För att kunna avnjuta det perfekta rödvinet till maten. Öl är mer en social grej, kunna ta en kall öl när man grillar.

Vilka är era saker?
Oliver. Verkar nyttigt.

Vad jag kom på spontant är whiskey, cognac och sådana drycker som man sitter och smuttar på i sällskap, de är riktigt äckliga. Efter läst rråden skulle det underlätta att gilla honung (som jag nu iaf kan ha i lite i te) samt chevre som man får ibland på middagar..

Kaffe - det luktar vansinnigt gott men jag tycker inte alls om smaken. Att dricka kaffe är lite av en social grej som man hamnar lite utanför som icke-kaffedrickare.

Skaldjur - det är också en social grej som blir betydligt tråkigare när man inte vill äta skaldjuren. Ofta finns det bröd och kanske paj att äta men det är trist att sitta brevid och äta lite torrt bröd när alla andra håller på med sina skaldjur. Men fy vad det ser äckligt ut, och hela grejen med att äta direkt från djuret :wtf:

Oliver - verkar gott men klarar inte av smaken. Något jag antagligen skulle kunna tänka mig att lära mig att gilla.

Öl - finns sällan något bra utbud på cider när man går ut och äter, det verkar även kul att det finns så många olika sorters öl som mak kan smaka sig igenom.

Koriander - jag vet inte om jag tycker att det smakar tvål men det är uuurk iaf! Och många i övrigt trevliga recept innehåller koriander.

Ser att många av mina grejer gäller för andra i tråden - det kanske borde finnas kurser för oss som vill läras oss äta skaldjur, oliver och dricka öl och kaffe :p

Koriander förresten, skulle jag vilja gilla då det ofta ingår i maten jag råkar gilla :angel:

Oliver har jag lärt mig gilla! :up: Men billiga oliver smakar ju lite som priset, färska oliver som inte är konserverade- mums :d

Koriander förresten, skulle jag vilja gilla då det ofta ingår i maten jag råkar gilla :angel:

Oliver har jag lärt mig gilla! :up: Men billiga oliver smakar ju lite som priset, färska oliver som inte är konserverade- mums :d
Verkligen, färska oliver? Är de inte sjukt beska innan man lägger in dem?

Jordgubbar. Har försökt sååå många gånger med mjölk, grädde, glass osv eftersom det ser så otroligt gott ut, men nej, jag tycker inte det är gott. Dock allt som smakar jordgubbe, som sylt, saft osv är gott :meh:

Skaldjur, lite samma som med jordgubbar, ser ju gott ut men nä.

Vispgrädde. Det är ju grädde på nästan alla bakelser (och jag önskar jag gillade bakelser!) och tårtor, känns så dumt att pilla bort halva efterrätten..

Ansluter mig till vin-gruppen, jag önskar jag kunde gilla vin. Eller åtminstone inte se ut som en kråka varje gång jag försöker dricka det. Hela ansiktet krullar ihop sig av rödvin, det går verkligen inte! Vitt och grönt vin går bra. Oftast. Och bubblor är alltid kul!
Men nu ska jag erkänna en sak, något jag egentligen borde skämmas över och som jag önskar att jag inte gillade: calimocho. Rödvin och Cola. Egentligen är det vansinnigt äckligt, men jag tycker om det. Särskilt i varianten snorbillig sunkdrink gjord på gårdagens sämsta rödvin, serverad i stort plastglas. :o

Verkligen, färska oliver? Är de inte sjukt beska innan man lägger in dem?
Ja?
Jag hade lärt mig att oliver direkt från trädet inte går att äta alls?

(från Wikipedia:
Oliv är olivträdets frukt och används framförallt vid tillverkning av olivolja. Färska oliver är beska i smaken och används aldrig naturella, utan konserveras i en saltlake eller olja under lång tid innan man äter dem. Laken kan även innehålla diverse smaksättare och konstgjorda konserveringsmedel. Eftersom laken tar smak av oliverna kan den användas som smaksättare vid matlagning.)

Ja?
Jag hade lärt mig att oliver direkt från trädet inte går att äta alls?

(från Wikipedia:
Oliv är olivträdets frukt och används framförallt vid tillverkning av olivolja. Färska oliver är beska i smaken och används aldrig naturella, utan konserveras i en saltlake eller olja under lång tid innan man äter dem. Laken kan även innehålla diverse smaksättare och konstgjorda konserveringsmedel. Eftersom laken tar smak av oliverna kan den användas som smaksättare vid matlagning.)

Just så.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid varit lite kinkig med maten. Inte så att jag är kräsen, utan jag äter allt som är nytt och färskt. Jag brukar säga att...
Svar
7
· Visningar
1 464
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka