Vad önskar ni att ni tyckte smakade gott?

Ekologiska kokos-bitar som säljs som snacs. Det är en schysst produkt, bra att odla, bra för bonden som odlar, jag vill verkligen köpa dem. Men de smakar inge vidare.

Pizza. Det vore oändligt praktiskt om jag gillade pizza. Eller ens klarade av det.

Jag klarar t.ex. med oxfile och bearnaisesås men "vanlig" pizza ser så äcklig ut att jag har svårt att ens sitta bredvid när någon äter det.

Lukten är hemsk och det ser ut som om någon spytt på en brödbit. Uäck.

Vitt vin skulle vara trevligt att tycka om. Jag har försökt men inte lyckats. (Jag gillar inte whisky och konjak heller, men det gör mig inget.)

Däremot har jag lärt mig att tycka om både oliver och räkor. Under en tågluff i Europa bestämde jag mig. Det gick inte an att fylla tjugo år och inte kunna äta räkor och oliver.

På en hotellbalkong i Palma i solnedgången tvingade jag i mig oliv efter oliv. Det var så ohyggligt äckligt att jag var tvungen att skölja ner varje oliv med rödvin. Trägen vinner. Idag älskar jag oliver, speciellt svarta. Kalamata med kärnorna kvar ska det vara.

Ungefär på samma sätt gick det till med räkorna. Kanske tog jag mig vatten över huvudet för jag försökte åtgärda vitvinsaversionen samtidigt. Räkor äter jag idag - men vitt vin är fortfarande odrickbart. Såvida man inte blandar i sockerdricka eller så. Då är det å andra sidan inte vitt vin längre.

Avokado önskar jag att jag kunde äta, men det smakar verkligen inte gott alls! Det ser ju så gott ut att ha i sallad och sånt, plus att det ska vara så himla nyttigt.

Kantareller hade också varit trevligt om jag tyckt om, men nej det funkar bara inte.

Kött. Jag vill inte äta några mängder kött, men det ger så många möjligheter om man någon gång ibland kan äta kött. Jag vill prova grilla en köttbit, äta en helt vanlig hamburgare, kunna köpa någon form av mat som inte är kexchoklad på tävlingar, grilla korv i större sällskap utan att få nöja mig med korvbröd med senap på, bli bjuden på mat, ha mer än två rätter att välja på på restaurang...

Vin. Jag vill kunna ta ett glas vin ibland och socialdricka, eller dricka ett vin som är perfekt till maten, men jag lär mig aldrig tycka om det.

Avokado. Det ska ju vara så nyttigt och bra på så många sätt, men jag klarar bara inte av det. Det är något med konsistensen som ger mig rysningar, varje gång.

Majonnäs. Det kanske är onyttigt och sådär, men livet vore otroligt mycket enklare om jag kunde äta sånt som innehåller majonnäs. Det är förvånansvärt mycket som gör det.
Avokado håller jag med om. Blivit bjuden på halva avokados med räkröra och känner mig som en unge när jag bara äter räkorna. Det är konsistensen här också, funkar bara inte

Haha alltså jag älskar allt ni räknar upp!

Vin! Gärna italienska kraftiga robusta rödviner
Lagrade ostar.... åh maj gad <3
Oliver- ja!! Såklart med kärnor inte äckliga mesiga jävlar
Sushi, fisk, skaldjur- LIVET
Kött- ja om det är fint tillagad. Älskar också en god råbiff!

Öl. För att det verkar passa så bra ihop med viss mat och för att det vore rent praktiskt att bara kunna "ta en öl" med andra när man är ute (eller bortbjuden).

Te. Alltså, jag kan dricka te men önskar verkligen att jag bara kunde lära mig älska det. Liksom hur hög mysfaktor är det inte på att kura ihop sig i soffan med en balja te. Och hur bra, ur hälsosynpunkt, vore det inte om jag kunde byta ut choklad eller snus mot en kopp te om kvällarna! Men nä, det blir ju inte bättre än varmt, smaklöst blask. :down:

Te! Det luktar såååå gott. Jag kan stå och sniffa vid tehyllan läääänge. Och ibland köper jag en förpackning och provar men nej. Hittills smakar allt te blääää hur gott det än luktar.

Öl lite sådär. Egentligen tycker jag inte det luktar gott eller så men när alla går ut och tar en öl så är det ju mycket billigare om man kunde hänga på där än att betala för dyrare drinkar. Så rent praktiskt vore det ju bra.

Ja just ja. Grönt te.
Ska ju vara så gott och visst nyttigt också. Har testat ett otal varianter men har fått inse att det är just den där grönt-te-smaken som är vidrig.

Kaffe, grönsaker och alkohol.

Kaffe för att det är det som alltid finns när man ska bli bjuden någonstans. Och skulle kanske hjälpa mig med tröttheten på morgonen.
Grönsaker för att det skulle underlätta mathållning och viktnedgång.
Alkohol för att det låter så mysigt att "ta ett glas vin till maten".

Öl. Jag tror ibland att jag tycker det är gott och provar att dricka. Men nej. Det som eventuellt är lite gott ibland är lättöl eller helst helt alkoholfri öl.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid varit lite kinkig med maten. Inte så att jag är kräsen, utan jag äter allt som är nytt och färskt. Jag brukar säga att...
Svar
7
· Visningar
1 464
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka