Vad motsvarar ridbyxstorlekarna??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emci
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 208
E

emci

Tycker det är jättesvårt att veta vilken ridbyxstorlek man ska ha när det står typ 72, 78, 80 osv. Vad motsvara egentligen dessa storlekar!
Har försökt kolla runt lite men man får olika svar varje gång :confused: En säger att 84 motsvarar storlek 38, nästa säger att 84 motsvarar 40 och nästa säger att 84 motsvarar 42. :confused: :confused:
Nån som vet vad som gäller?

Jag har för mig att när jag köpte ridbyxor den senaste gången så sa de att 36 var storlek 72 (36+36=72) och 38 storlek 76 osv. Kan det stämma? :confused:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 708
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 268
Senast: Edla
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 532
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 218
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka