Vad menas?

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Cheeky_nicke

Flätning av man och svans samt mönsterrykt på bakdelen är tillåtet. Lössvans är förbjuden... :confused:

Vad menas med Lössvans förbjuden?
Läste TR Dressyr och då stog de så!

Nån som kan ge mej svar? :idea:

Sv: Vad menas?

Nej, den måste inte vara flätad. Däremot finns det lössvansar som man kan sätta på hästen så svansen ser tjockare ut. Ungefär som att vi människor har extensions i håret :bump:

För att dölja snedhet hos hästen/ryttaren (bär svansen åt ena sidan vid ridning) så kan man fylla på med lössvans så att svansen ger intryck av att bäras rakt. Inte tillåtet på tävling alltså.

oh ser man, där lärde man sig nåt nytt :idea: trodde inte man fick fläta svansen på tävling... ibland har man fel

Måste säga att jag är nog rätt puckad :) Lössvans desamma som Lös Hår. Hah! Borde fattat de från första början :D

Inget ont emot cheeky_nicke nu men, JAG HÅLLER SÅ MED. Det kan inte var kul att arbeta som "sjuk gymnast". Att äta "snabb mat" kan heller inte vara så kul :D:rofl:

Jag har något värre. Efter borttagning av visdomstand fick jag skriftliga förhållningorder. Jag skulle äta lätt tuggad mat.
Nu hade jag ju ingen som kunde tugga den åt mig så det fick bli lättuggad.

För att dölja snedhet hos hästen/ryttaren (bär svansen åt ena sidan vid ridning) så kan man fylla på med lössvans så att svansen ger intryck av att bäras rakt. Inte tillåtet på tävling alltså.

Jag har alltid trott att det var för att man kunde göra svansen tjockare och snyggare som man inte får ha det. :rofl: Haha! Men det du skrev låter som en betydlig mer logisk anledning.

Det kan nog vara både och. Man kan få dispens i extrema fall, vet ngn som hade haft hästen på bete och sen hade den av ngn anledning ingen svans alls kvar, då var det ok med lössvans.

Måste säga att jag är nog rätt puckad :) Lössvans desamma som Lös Hår. Hah! Borde fattat de från första början :D
Nej, lössvans är detsamma som löshår. Lös hår vetefan vad det är för något.

Lär dig av dina misstag, herregud!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Dressyr Hej, Är det någon som vet om det är tillåtet att tävla dressyr på Antares Precision-nackstycke enligt årets TR? Det är något tvetydigt...
Svar
0
· Visningar
991
Senast: Spud
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka