Vad med saker!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Jag blir helt chockad över folk, vi får saker till bebis i parti och minut. Har MASSOR med kläder till lill*n, blöjor, skötväska, filtar, täcken, vagn (iofs lånad), bilbarnstol (också lånad), säng, ja ALLT ni kan tänka er!

Och mer verkar vara på väg enligt folks kommentarer. Herregud säger jag bara... Tackar och tar emot gör vi, det är helt underbart! Jag har inte köpt en enda bebispryl och tror faktiskt att jag har ALLT redan. (Eller redan och redan, har ju gått över tiden bra mycket, men ni fattar. )

Jenny

Sv: Vad med saker!

Jo det minns jag,vi fick ALLT till Hampe,vagn,säng,sängkläder,kläder till Hampe,nappflaskor,blöjor,skötbord,babysitter,leksaker U name it...

Var inte mycket som behöde köpas,Hampe är nu snart 4 månader och de första storlekarna är urvuxna,så först nu har jag fått handla till några plagg,samt åkpåse,termoteter & en speldosa till sängen,men det är nog allt,I början tyckte jag allt det var lite tråkigt att aldrig få handla något själv men nu inser man att babysaker är DYRT,och dyrare lär de ju bli år för år så det är bara att tacka och ta emot...

Föresten skulle inte din bebbe kommit för längesen? :confused:

Mvh Zaria

Men gud vad bra! :) Vi har just börjat inse hur mycket man tydligen behöver, och hur dyrt allt är... :smirk: Igår fick jag lite mammakläder. Blev jätteglad! :) Och bebisvagga och spjälsäng ska vi få låna i släkten. Annars tror jag vi måste köpa det mesta.

Det är jättebra med alla dessa begagnade saker, även nya, man får till sin bäbis - ffa till den första.
Jag har haft MASSOR av begagnade kläder till mina, det är först NU när Selma vuxit ur sina 104or som de begagnade kläderna är helt slut - och OJ vad mycket man måste köpa helt plötsligt... :angel:

Tacka och ta emot, allt du kan! :D

Föresten skulle inte din bebbe kommit för längesen?

Vecka 41 +2 idag, och inte en bebis i sikte som det verkar. Ska till bm på onsdag, sen får vi väl se. Har inte känt av ett smack än så länge, inga förvärkar, ingenting. Bara en livlig bebis och en del "lätta" sammandragningar som inte gjort ont alls.

Jag har även fått åkpåse (en sån där dyyyyr en), bärsele, osv. Och efter att ha varit lite skeptiskt med hur vi skulle ha råd med det där "lilla extra" så är jag nu helt lugn. Tro mig, jag tackar, ler och tar emot! :bow: :bump: :D

Jenny

Det som jag ändå tycker är roligast på ett nostalgiskt vis är kläderna som min mamma och svärmor kommer med som är sedan jag och sambon var bebisar. I mitt fall så har mina och mina systrars bebiskläder vandrat runt i släkten och är nu "tillbaka" i familjen. Jag blir snyftögd av att se små bebiskläder som jag minns att mina systrar (som är fem år yngre än mig) hade när dom var pyttesmå. Och dom var verkligen pyttesmå! ;)

Jenny

Jag fick mammakläder via bukefalos utav Silverkedjan, det var helt obetalbart bra! :bow: Gratis kläder som passade att växa i som dök upp när jag var som mest trött/illamående och egentligen inte orkade bry mig alls.

En del av kläderna kommer jag inte att släppa ens efter graviditeten, för de är så underbart sköna att jag flera gånger idiotförklarat Silverkedjan för att hon gav bort dem... ;) :D

I övrigt kan jag tipsa om att det på Blocket finns massor med annonser med bebissaker/kläder. Där skulle jag ha handlat om jag inte haft så givmild omgivning!

Jenny

Visst är det gulligt med de kläder man själv hade när man var liten! :love:
Jag har haft en del sådant på mina gullungar också. Har till och med en klänning som MIN mamma hade som liten!

Mamma sponsrade med vagn, skötväska och overall (och lite kläder :p ).
Pappa sponsrade med vagga, svärföräldrarna med babysitter. Bilbarnstolen fick vi begagnad av kompisar (de gick ihop), fast om jag får en till bebis så kommer jag köpa en BRA och fin bilbarnstol :devil:

Vi har knappt några vänner/släkt som haft grejer "över" (annars brukar det ju vara många som har tex spjälsäng mm), utan vi har fått köpt mkt nytt.

ameo skrev:
Visst är det gulligt med de kläder man själv hade när man var liten! :love:
Jag har haft en del sådant på mina gullungar också. Har till och med en klänning som MIN mamma hade som liten!
Jag har en stickad overall som min mormor stickat och som jag och mina 4 syskon använde vid hemfärden från BB. Mina barn har använt den också, dock inte vid hemfärden. Tyvärr har jag ju lånat ut den och jag minns inte till vem så jag har inte den mer. Den var inte ett snyggt plagg direkt, men inte ful heller, men den passar perfekt på en nyfödd :love:

Tacka och ta emot! För det är roligare att ge bort saker till någon som man känner... Vi har satt i lite system inom kompiskretsen att låna ut kläder och grejer till varandra... Så jag har bara köpt sånt som jag inte har kunnat låta bli till Fredrik än... Inget som jag har kännt att jag måste köpa...

Och bara för att lägga mig i lite, köp en bärsjal istället för sele om det är en babybjörn... Gå in här och läs lite så kommer du att förstå varför! http://www.sjalbarn.se/data/index.php Jag använder min sjal dagligen och se Fredrik leende när han får syn på den är helt underbart!

Du får så gärna lägga dig i! ;) Men tyvärr, även fat jag läst på sidan tidigare och gärna vill ha en sjal så är det bara att inse att bärselen finns här och är "gratis", det är tyvärr inte bärsjalen... :(

Jenny

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 557
Senast: Badger
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 924
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 362
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 351
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama