Vad ligger var?

mandaaa_

Trådstartare
Vet ej om denna ligger rätt, isf ber jag om ursäkt.
Jag som då är helt nybörjare på fälttävlan och irrar runt efter tävlingar i sommar har ingen aning om vart alla banor ligger.
Finns det en tråd om detta som jag missat ?
Skulle vara skönt att veta ifall tävlingen är för långt bort osv.
:)

Sv: vad ligger vart ?

Det smidigaste är väl att googla på klubbens namn eller kolla adressen i proppen, klubben brukar ju inte ligga långt från adressen. :)

åh, en sån nålad tråd borde vi fixa här på f-tävlansforumet, tycker jag! Förvånas fortfarande över klubbar som jag trodde låg i skåne som jag får reda på att det gör de inte alls ;) vore väldigt smidigt!! :D

I Skåne ligger:

Gärds
Dagstorp
Tågarp
Vinslöv
Skurup (gamla Romeleåsen)
Sydslätten
Torns
Flyinge
Övedskloster

De andra får nog någon som är bättre än mig på geografi svara på :angel:

Har suttit och kikat lite, och lägger nu ut alla klubbar som anordnar fälttävlan 2007 (var väl mest aktuellt) och skriver vilket LÄN klubben hör hemma i, så blir det iallafall LITE lättare att bilda sig en uppfattning om ungefär hur långt bort klubben ligger. :) Allt är nog inte rätt, säg till om jag gjort fel någonstans!!

Dalarna: Leksands RK
Gotland: Hemseortens RK, Gotlands Lantliga RF
Gästrikland: Hofors RS
Halland. Falkenbergsortens RF, Hermanstorps Kör&RS, Föreningen Plönningeryttarna, RK Styringe Stall
Hälsingland: Bollnäs RS
Härjedalen/Jämtland: Åsarna RK
Närke: Örebro FK, Örebrotraktens RF, Qvinnersta RK, Segersjö FK
Stockholm: Waxholms FK, Stora Wäsby FK, Väsby RK, Enköpings FK, Stockholms RK
Södermanland: Botkyrka RS, Katrineholms RF, Ålberga Gårds RS
Skåne: Öveds Jakt&FK, Vinslövs RF, Tågarpsortens Lantliga RF, Torns RF, Sydslättens RF, Skurupbygdens Hästsportförening, Gärds RF, Dagstorpsortens RF
Västergötland: Borås FK, Mariestads RK, Trollhättans FK, Tranemoryttarna
Värmland: Trossnäs FRK, Grums RK
Västmanland: Baståsens RK
Östergötland: Åkerbo Rid&Körsällskap, Valla Ponnyklubb, Ekenryttarna, Kinda RF, Mantorpsryttarna

Kan någon PM:a nån moderator så denna tråd blir nålad, kanske? :)

Halland: Falkenbergsortens RF, Hermanstorps Kör&RS, Föreningen Plönningeryttarna, RK Styringe Stall
Skåne: Öveds Jakt&FK, Vinslövs RF, Tågarpsortens Lantliga RF, Torns RF, Sydslättens RF, Skurupbygdens Hästsportförening, Gärds RF, Dagstorpsortens RF
Stockholm: Waxholms FK, Stora Wäsby FK, Väsby RK, Stockholms FK, Botkyrka RS
Södermanland: Katrineholms RF, Ålberga Gårds RS
Uppland: Enköpings FK, Uppland-Västmanlands FK
Västmanland: Baståsens RK, Strömsholms RSF
Östergötland: Åkerbo Rid&Körsällskap, Valla Ponnyklubb, Ekenryttarna, Kinda RF, Mantorpsryttarna

Senast ändrad:

haha och jag förvånas varje gång av att allting verkar ligga för jävla långt bort haha

Halland. Falkenbergsortens RF, Hermanstorps Kör&RS, Föreningen Plönningeryttarna, RK Styringe Stall
Stockholm: Waxholms FK, Stora Wäsby FK, Väsby RK, Enköpings FK, Stockholms RK
Södermanland: Botkyrka RS, Katrineholms RF, Ålberga Gårds RS
Västmanland: Baståsens RK

och en karta för oss som inte har koll på län/landskap :idea:
land.gif

Tack! Jag har rätt bra koll på vilka städer som ligger nära tävlingarna och ungefär i vilket landskap de är. Men det betyder absolut inte att jag vet var i Sverige de finns :angel:
Men nu vet jag :D

Och då ser ni också att Gästrikland (Hofors) inte ens ligger i norra Sverige...:rofl: och att Leksand t.o.m tillhör Svealand. Dom åker hit på regional hopptävling från Piteå och tycker det är nära :bow: de ni sörlänningar...

Haha, Bettis, du och jag får vänja oss vid att kallas "norrlänningar"! Alla tycker vi ligger offroad, men det är ju inte så, egentligen ;)

Halland: Falkenbergsortens RF, Hermanstorps Kör&RS, Föreningen Plönningeryttarna, RK Styringe Stall
Stockholm: Waxholms FK, Stora Wäsby FK, Väsby RK, Stockholms FK, Botkyrka RS
Södermanland: Katrineholms RF, Ålberga Gårds RS
Uppland: Enköpings FK, Uppland-Västmanlands FK
Västmanland: Baståsens RK, Strömsholms RSF

I Östergötland har Boxholm en bana med. Är inte säker på att den är öppen eller i ordninggjord, men guuu så fint det är att rida där:)

Och då ser ni också att Gästrikland (Hofors) inte ens ligger i norra Sverige...:rofl: och att Leksand t.o.m tillhör Svealand. Dom åker hit på regional hopptävling från Piteå och tycker det är nära :bow: de ni sörlänningar...

men norrland börjar vid Älmhult det VET jag :idea:

PS! För er som inte vet var Älmhult är så kan jag berätta att det ligger i treriksröset mellan Skåne/Blekinge/Småland.

men norrland börjar vid Älmhult det VET jag :idea:

PS! För er som inte vet var Älmhult är så kan jag berätta att det ligger i treriksröset mellan Skåne/Blekinge/Småland.

Okey då... här kommer en sann historia som utspelade sig på en Fjordhästutställning för många år sen:angel:
De skånska gubbarna stod och surnade till när bonden från Horred tog hem alla priser på Sydsvenska Fjordsällskapets utställning och när hans häst blev dessutom blev BIS hördes dom muttra:
Va fa..n gör han här! Horred !!! :eek: det ligger ju för f..n i mellansverige :rofl::D:rofl:
PS Horred ligger innanför Varberg

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 336
Senast: Grazing
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar