Vad ligger höjden på? (Div III)

Solvira

Trådstartare
Vad ligger höjden för seniorer i div III på? Är det 1 m i båda grundomgång och omhoppning, eller höjer de till 1,10 på omhoppningen?
Visst är det så att om man har flera juniorer så får bara en rida på juniorernas höjd?

Det distrikten som bestämmer reglerna för div 2 och div 3 (som inte ens finns i alla distrikt!). Alltså hinderhöjderna skulle kunna variera från distrikt till distrikt.

Vad gäller höjning till omhoppning så är det generellt så att NORMAL höjning till omhoppningen är 5 cm. Man ska fortfarande vara "kvar i klassen", dvs omhoppningen ska inte vara som att rida en klass högre, utan fortfarande samma klass.

Okej, gäller det för juniorerna också? För jag red en div III tävling som junior för någon vecka sen, och där höjde de 10 cm för oss juniorer.

Liknande trådar

Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 123
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
23
· Visningar
1 176
Senast: MJLee
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 368
Senast: hhere
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 856
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38