Vad ligger höjden på? (Div III)

Solvira

Trådstartare
Vad ligger höjden för seniorer i div III på? Är det 1 m i båda grundomgång och omhoppning, eller höjer de till 1,10 på omhoppningen?
Visst är det så att om man har flera juniorer så får bara en rida på juniorernas höjd?

Det distrikten som bestämmer reglerna för div 2 och div 3 (som inte ens finns i alla distrikt!). Alltså hinderhöjderna skulle kunna variera från distrikt till distrikt.

Vad gäller höjning till omhoppning så är det generellt så att NORMAL höjning till omhoppningen är 5 cm. Man ska fortfarande vara "kvar i klassen", dvs omhoppningen ska inte vara som att rida en klass högre, utan fortfarande samma klass.

Okej, gäller det för juniorerna också? För jag red en div III tävling som junior för någon vecka sen, och där höjde de 10 cm för oss juniorer.

Liknande trådar

Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 449
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
24
· Visningar
742
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 847
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka