Vad letar jag efter??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Picasso
  • Startdatum Startdatum
P

Picasso

Om jag söker en i första hand gångartshäst med framför allt ett mycket gott temprament (lugn, trygg, samarbetsvillig, absolut inte skarp/"svår") gärna litet hoppförmåga (men inte det viktigaste) och inte jättestor helst - vad skall jag leta efter för avkommor då, dvs efter vilka hingstar?

Briar har jag valt till mitt sto och mitt mål är att gå fram en gångartsavkomma som är lugn i psyket!
Skulle det gå att bestämma skulle det vara ett sto med 4 höga strumpor och bred bläs :love:

Briar sjlv fick rätt bra poäng på hoppningen för att vara dressyrhäst och hans avkommor hoppar bra!

Sen finns ju Cortez som ger både bra hopp och dressyrhästar han har även en hingst som heter Silvano och en som heter Nelson som ger bra dressyravkommor

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 533
Senast: DeCloe
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 959
Senast: valpköpare
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar